Mostrar el registro sencillo del ítem
Intervenció en el procés maduratiu motriu del dibuix en la infància
dc.contributor.author | Olaria Alcácer, Àngel | |
dc.contributor.other | Lozano Nomdedeu, Francisco Alejandro | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2018-11-16T10:22:28Z | |
dc.date.available | 2018-11-16T10:22:28Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/177518 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present treball de final de grau presenta, mitjançant dos ferramentes consolidades adaptades, un mètode per a extraure informació relacionada amb el grau de maduració de xiquets de primària referent al dibuix. Inclou una mostra avaluada de comparació de 24 infants de dos grups de 5é de primària en els que es posa a prova l’aplicació d’una sèrie de pautes de millora per a la observació capacitada d’objectes, en la que s’inclou la interpretació, interiorització i representació d’aquests en un dibuix d’un objecte animat i un altre inanimat. S’avalua, en primer lloc, el nivell grafo-motriu de cada infant de manera individual amb un test de maduresa grafo-motriu (TGM) de 8 figures per nivells per a establir el nivell d’inici. Posteriorment el grup de control dibuixa l’objecte animat (un peluix d’un lleopard) i l’inanimat (un radiocasette) sense cap ajuda ni influència, mentre que el grup experimental rep pautes per a millorar la observació capacitada en la representació dels dos objectes. Les conclusions extretes donen a conèixer relacions entre el nivell grafo-motriu i el de representació i millora del dibuix dels objectes, la influència de les pautes de millora de l’observació, les dificultats concretes dels infants en alguns tipus de representació, grau d’influència de les pautes de millora de l’observació segons el tipus d’objecte (animat o inanimat), la facilitat de representació que ja tenen sense pautes segons el tipus d’objecte i la diferenciació de nivells segons l’objecte i el sexe de l’individu avaluat. | ca_CA |
dc.format.extent | 28 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.title | Intervenció en el procés maduratiu motriu del dibuix en la infància | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840