Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorOlaria Alcácer, Àngel
dc.contributor.otherLozano Nomdedeu, Francisco Alejandro
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2018-11-16T10:22:28Z
dc.date.available2018-11-16T10:22:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/177518
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018ca_CA
dc.description.abstractEl present treball de final de grau presenta, mitjançant dos ferramentes consolidades adaptades, un mètode per a extraure informació relacionada amb el grau de maduració de xiquets de primària referent al dibuix. Inclou una mostra avaluada de comparació de 24 infants de dos grups de 5é de primària en els que es posa a prova l’aplicació d’una sèrie de pautes de millora per a la observació capacitada d’objectes, en la que s’inclou la interpretació, interiorització i representació d’aquests en un dibuix d’un objecte animat i un altre inanimat. S’avalua, en primer lloc, el nivell grafo-motriu de cada infant de manera individual amb un test de maduresa grafo-motriu (TGM) de 8 figures per nivells per a establir el nivell d’inici. Posteriorment el grup de control dibuixa l’objecte animat (un peluix d’un lleopard) i l’inanimat (un radiocasette) sense cap ajuda ni influència, mentre que el grup experimental rep pautes per a millorar la observació capacitada en la representació dels dos objectes. Les conclusions extretes donen a conèixer relacions entre el nivell grafo-motriu i el de representació i millora del dibuix dels objectes, la influència de les pautes de millora de l’observació, les dificultats concretes dels infants en alguns tipus de representació, grau d’influència de les pautes de millora de l’observació segons el tipus d’objecte (animat o inanimat), la facilitat de representació que ja tenen sense pautes segons el tipus d’objecte i la diferenciació de nivells segons l’objecte i el sexe de l’individu avaluat.ca_CA
dc.format.extent28 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.titleIntervenció en el procés maduratiu motriu del dibuix en la infànciaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem