Show simple item record

dc.contributor.authorFernández Mijalios, Martina
dc.contributor.otherGarcía Castellar, Rosa
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa
dc.date.accessioned2018-10-31T07:55:02Z
dc.date.available2018-10-31T07:55:02Z
dc.date.issued2018-06-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/177131
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar. Codi: SBD016. Curs acadèmic: 2017-2018ca_CA
dc.description.abstractThe central Attention Deficit Hyperactivity Disorder symptoms (hyperactivity/impulsivity and inattention) are related to a negative school achievement and social relationships . The objectives in this study have been to study if the different aspects of social skills have a mediating function between the symp toms of ADHD and academic performance. Method: a sa mple of 19 elementary children between 7 and 12 years old diagnosed with ADHD was used. Three instruments of evaluation of social skills were applied . Results: Results showed no effects of direc t or indire c t mediation of social skills on the ADHD symptoms and academic performance. Conclusion: Although a me diating role of social skills between the symptoms of ADHD and academic performance has not been confirmed, there is a relationship between hyperactivity / impulsivity and the development of cooperation and help skills, fundamental aspects of social relationships in pre - adolescence and adoles cence.ca_CA
dc.description.abstractIntroducción: Los síntom as centrales del Trastorno por déficit de atención e h iperactividad (Hiperactividad/impulsividad e inatención) se relacionan con una previsión del rendimiento escolar y social negativa . En este sentido, el presente trabajo pretende estudiar si los diferentes aspectos de las habilidades sociales tienen una función mediadora entre los síntomas del TDAH y el rendimiento académico. Método: se utilizó una muestra de 19 niños de educación primaria de edades entre los 7 y 12 años con diagn óstico de TDAH. Se utilizó un instrumento de evaluación de las habilidades sociales. Resultados: Los resultados no mostraron efectos de mediación directa ni indirecta de las habilidades sociales sobre los síntomas del TDAH y el rendimiento académico. Concl usiones: A pesar de que n o se ha confirmado un papel mediador de las habilidades sociales so bre los síntomas del TDAH y el rendimiento académico, existe una relación entre la hiperactividad/impulsividad y el desarrollo de habi lidades de cooperación y ayuda , aspectos fundamentales en las relaciones sociales en la pre - adolescencia y adolescencia.ca_CA
dc.format.extent23 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.subjectMàster Universitari en Intervenció i Mediació Familiarca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Intervención y Mediación Familiarca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Family Intervention and Mediationca_CA
dc.subjectInattentionca_CA
dc.subjectHyperactivityca_CA
dc.subjectADHDca_CA
dc.subjectAcademic Achievementca_CA
dc.subjectSocial Skillsca_CA
dc.subjectInatenciónca_CA
dc.subjectHiperactividadca_CA
dc.subjectTDAHca_CA
dc.subjectRendimiento académicoca_CA
dc.subjectHabilidades Socialesca_CA
dc.titleSíntomas del TDAH y el rendimiento académico: El papel mediador de las habilidades socialesca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record