Information and communication technologies for students with special needs
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/107304
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Information and communication technologies for students with special needsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Renau Renau, María Luisa; Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosFecha de publicación
2018-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
Currently, teachers should deal with a large variety of students since not all of them present the same level of learning. A significant percentage of students suffer from any disability which limits their learning ... [+]
Currently, teachers should deal with a large variety of students since not all of them present the same level of learning. A significant percentage of students suffer from any disability which limits their learning capacity. From years back, a great part of the new technologies has evolved for facilitating not only their daily life but also their education and process of learning. The aim of this paper is to describe not only the different language characteristics present in dyslexic, autistic and visually impaired children but also their differences in their learning process and how new technologies can help those children. [-]
Actualmente, los profesores se enfrentan a una gran variedad de estudiantes ya que no todos presentan el mismo nivel de aprendizaje. Un porcentaje significativo de estudiantes sufre una discapacidad que limita su ... [+]
Actualmente, los profesores se enfrentan a una gran variedad de estudiantes ya que no todos presentan el mismo nivel de aprendizaje. Un porcentaje significativo de estudiantes sufre una discapacidad que limita su aprendizaje. Desde hace años, una gran parte de las nuevas tecnologías se encarga de facilitar no solo su vida diaria sino también su educación y proceso de aprendizaje. El objetivo de este estudio es describir las diferentes características que presentan los niños disléxicos, autistas o discapacitados visuales en su lenguaje y cómo las nuevas tecnologías ayudan a estos niños. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Estudis Anglesos. Codi: EA0938. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
- Grau en Estudis Anglesos [351]