Anàlisi del procés d'ensenyament-aprenentatge de la mesura d'àrees a l'Educació Primària: identificació d'estratègies i dificultats
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Anàlisi del procés d'ensenyament-aprenentatge de la mesura d'àrees a l'Educació Primària: identificació d'estratègies i dificultatsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Meneu, María José; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball està creat baix la motivació de dissenyar una seqüència didàctica per a introduir el
concepte d'àrea i el seu càlcul en l’alumnat d’Educació Primària de forma que puga reduir les
dificultats dels ... [+]
Aquest treball està creat baix la motivació de dissenyar una seqüència didàctica per a introduir el
concepte d'àrea i el seu càlcul en l’alumnat d’Educació Primària de forma que puga reduir les
dificultats dels alumnes i que fomente estratègies de descobriment de fórmules.
Per tal d'aconseguir aquest propòsit, primer hem realitzat una recerca d'informació per conéixer les
investigacions que s'han dut a terme relacionades amb aquest tema. Hem conegut que alguns
experts indiquen que l'àrea és un concepte difícil que no es treballa correctament a l'aula, i que
aquest fet provoca que en moltes ocasions l'alumnat memoritze fórmules que no entén. Altres
investigadors han descrit les estratègies que empra l'alumnat a l'hora de calcular àrees i les
dificultats que experimenta, així com pautes que cal seguir per fer un bon ensenyament.
Prenent com a marc de referència aquestes investigacions, hem dissenyat una seqüència didàctica
basada en l'ús de materials manipulatius per a ser implementada en dos grups d'alumnes de 6é
d'Educació Primària. Una vegada implementada, hem administrat un test als alumnes per tal de
veure si són capaços d'emprar diferents estratègies per al càlcul d'àrees, si són capaços de justificar
les fórmules, i fer una anàlisi de les seues dificultats. Dels resultats del test hem pogut concloure
que la major part de l'alumnat continua triant com a primera opció la memorització de fórmules, a
pesar d'haver treballat a l'aula estratègies per a deduir-les. A més, hem vist que tenen dificultats a
l'hora de justificar-les, i molts associen el concepte d’àrea amb la seua fórmula. Per aquest motiu,
concloem que a l’aula, a més de treballar manipulativament el descobriment de les fórmules, també
s’ha de motivar a l’alumnat a què plasme per escrit els seus raonaments, a fi de treballar de forma
més sòlida la justificació matemàtica. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess