Viure la Història: un aprenentatge empàtic
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Viure la Història: un aprenentatge empàticAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ferrete Sarria, María del Carmen; Universitat Jaume I. Departament de Filosofia i SociologiaFecha de publicación
2017-07-19Editor
Universitat Jaume IResumen
El present document recull el Treball Final de Màster que tracta sobre l'empatia
històrica.
Aquest treball s'enmarca dins de la modalitat d'investigació educativa, i correspon al
Màster
Universitari en Professor/a ... [+]
El present document recull el Treball Final de Màster que tracta sobre l'empatia
històrica.
Aquest treball s'enmarca dins de la modalitat d'investigació educativa, i correspon al
Màster
Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació
Professional i Aprenentatge d'Idiomes de la Universitat Jaume I.
El present treball respon a una necessitat de canviar la forma d'impartir la Història a
les aules d'educació secundària. Davant d'un aprenentatge rutinari, mnemotècnic i poc
motivador, l'empatia històrica es planteja com una alternativa clau. Implica canviar la
concepció actual de la Història com una matèria que només requereix de l'habilitat de
memoritzar per tal d'aconseguir un aprenentatge comprensiu i motivador. A més, la Història és
una disciplina que implica un alt grau d'anàlisi i reflexió, accions que no es practiquen si
l'alumne es limita a escoltar passivament una lliçó magistral. Així doncs, l'objectiu d'aquest
treball és indagar en la capacitat de l'empatia històrica per aconseguir aquests canvis.
Per tal d'investigar aquesta proposta, el present treball compta amb una investigació
tant teòrica com pràctica.
La investigació teòrica està focalitzada en estudiar l'empatia
històrica, aprofundint en primer lloc, en la definició del concepte. Es tracten diverses teories i
opinions sobre les implicacions dels concepte “empatia històrica”, ja que trobem una
divergència d'opinions entre els diversos autors. Així mateix, es defineixen aspectes essencials
per tal de dur a terme les activitats d'empatia històrica a l'aula: els possibles inconvenients, els
avantatges d'aquest tipus de tasques, la forma d'executar-les i la seua avaluació.
La investigació pràctica es presenta com una altra via complementaria per tal de
suportar la investigació teòrica. Suposa dur a terme activitats durant el període del pràcticum,
justificant la seua execució i valorant els resultats.
Com a resultat d'aquest treball d'investigació, es pot concloure que l'empatia històrica
sí és una via adequada per realitzar,
tant un aprenentatge motivador i comprensiu, com un
apropament analític i reflexiu a la Història [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess