Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMoliner Torres, Ángela
dc.contributor.authorSanahuja Ribés, Aida
dc.date.accessioned2018-02-05T08:30:59Z
dc.date.available2018-02-05T08:30:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationMOLINER TORRES, Ángela; SANAHUJA RIBÉS, Aida. El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primària. Fòrum de recerca, 2015, núm. 20, p. 479-499.ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/172621
dc.descriptionXX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2015)ca_CA
dc.description.abstractles diferents aportacions i aproximacions que han realitzat els estudis en vers aquesta noció. Per tant, tampoc no resulta fàcil l’aprenentatge d’aquest concepte a l’alumnat dels primers cursos d’educació primària. Aquest estudi mostra una experiència de treball per projectes portada a terme en l’aula de 2n B d’educació primària del CEIP Cervantes J. Dualde de Betxí. Ha sigut realitzada durant el tercer trimestre del curs acadèmic 2014-2015. Concretament el projecte que es desenvolupa s’anomena Com passa el temps? Betxí, el nostre poble. El punt central del projecte és el rol d’investigadors i d’historiadors que adquireix l’alumnat, amb el propòsit de contextualitzar i donar-li sentit a allò que aprenen. Descobreixen detalladament allò que conforma el pas del temps, coneixen l’abans del seu poble en referència amb el que ara saben per a construir un coneixement global de la temporalitat. Aquest permet una presa de contacte de l’alumnat amb la història familiar i amb la local. En els resultats es comparen les qualificacions obtingudes per l’alumnat en una prova d’avaluació de coneixements realitzada a l’inici del projecte respecte de la mateixa prova d’avaluació realitzada al finalitzar-lo. La comparació mostra millores considerables entre les qualificacions obtingudes en l’avaluació inicial i l’avaluació final. A més, s’aporten les valoracions dels implicats, les quals s’han recollit mitjançant entrevistes. Amb aquest estudi es pot concloure que és possible un procés d’ensenyament-aprenentatge efectiu del pas del temps, utilitzant una metodologia activa i participativa com són els projectes de treball. A més, aquesta metodologia ens ofereix a l’aula diferents camins d’adquisició, la qual cosa permet al docent respondre als diferents interessos, necessitats i estils d’aprenentatge de tot l’alumnat.ca_CA
dc.format.extent21 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca, 2015, núm. 20ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjecteducació primàriaca_CA
dc.subjectprojectes de treballca_CA
dc.subjectaprenentatge significatiuca_CA
dc.subjecttemporalitatca_CA
dc.subjecthistòria localca_CA
dc.titleEl pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primàriaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2015.20.33
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/