Van lligats creativitat i joc?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Van lligats creativitat i joc?Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Zorrilla Silvestre, Lorena; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
‘’La creatividad no es una cualidad de la que solo esten dotados los artistas y personas de su
misma vocación, sino que debe considerarse como una actitud que puede poseer y realizar
cualquier tipo de ser humano.’’ ... [+]
‘’La creatividad no es una cualidad de la que solo esten dotados los artistas y personas de su
misma vocación, sino que debe considerarse como una actitud que puede poseer y realizar
cualquier tipo de ser humano.’’ Prom (citat en Rollano 2004) (p 1).
Hem de ser sensats del tractament de la creativitat en Educació Infantil. Aquest és un terme molt
ampli i per treballar-lo es poden aplicar diferents activitats per a xiquets.1
Aquest projecte d’investigació acció té com a objectiu millorar la creativitat mitjançant el joc. S’ha
dut a terme en 18 nens de 3 anys d’un col·legi de Castelló de la Plana. Per poder abastir a
l’objectiu es van desenvolupar un seguit d’activitats, les quals cadascuna treballava un tipus de
creativitat diferent (plàstica, verbal, grafo-figurativa i dramàtica).
Per tal d’avaluar els infants, vam passar abans i després de la intervenció el pre-test i després
(abans) el post-tets (després) de diferents instruments de forma individual (test i qüestionari) i
grupal (diari camp). Amb els resultats obtinguts, hem observat una millora significativa per part de
quasi tot l’alumnat, ja que degut a les carències maduratives la majoria d’alumnes van adquirir
l’objectiu marcat. [-]
"Creativity is not just a quality that not only artists and people with the same vocation are provided,
but this has to be considered as an attitude that can be possessed and achieved by any kind of
human person." ... [+]
"Creativity is not just a quality that not only artists and people with the same vocation are provided,
but this has to be considered as an attitude that can be possessed and achieved by any kind of
human person." Prom (quoted in Rollano, 2004) (pg. 1).
We must be sensible and take the treatment of the creativity seriously in Infant Education.
Creativity is a very broad term, and in order to work through it, we can apply different activities to
the children.
The present research-action project has as main objective the improvement of the creativity
through the game. It has been carried out with 18 children of 3 years old from a school from
Castellón de la Plana. In order to achieve the objective a range of activities have been conducted.
Each activity operated different kinds of creativity (plastic creativity, verbal creativity, graphic and
figurative creativity, dramatic creativity).
For the evaluation method, before and after the intervention, we pass the pre-test and after
(before) the post-tests (after) of different instruments individually (test and questionnaire) and in
group (field diary). With the results obtained, we have noted a marked improvement from nearly all
of the student body, because due to the maturational deficiency a great portion of the students
achieved the stated goal. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2016-2017.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess