Treball cooperatiu en control domòtic
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Treball cooperatiu en control domòticTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Martínez-León, Lluís; Universitat Jaume I. Departament de FísicaFecha de publicación
2017-07-18Editor
Universitat Jaume IResumen
El següent Treball Final de Màster pertany a la modalitat de materials didàctics dins
del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,
Formació Professional i Ensenyament ... [+]
El següent Treball Final de Màster pertany a la modalitat de materials didàctics dins
del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,
Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, d’acord amb la normativa de TFM de
la Universitat Jaume I. Dins de l’especialitat de Tecnologia i Informàtica, es pretén
desenvolupar material didàctic lligat a l’experiència del Pràcticum.
El treball elabora el material didàctic per al tema “Targetes controladores” de la matèria
de Tecnologia de 4t d’E.S.O. Els materials han segut dissenyats baix un enfoc
d’aprenentatge basat en projecte (ABP) ja que aquesta metodologia és adequada per
promoure l’òptim aprenentatge en les matèries d’aquesta especialitat. També es
recolza aquest disseny didàctic d’una estructura cooperativa per aconseguit que el
treball en grup i les interaccions entre l’alumnat milloren el seu aprenentatge. El
projecte que han d’implementar és el control domòtic d’una maqueta.
Desprès de descriure els antecedents, la memòria del TFM contextualitza i justifica el
contingut curricular a donar. També es presenten els objectius a aconseguir fixant-se
en els indicadors d’èxits.
A continuació es justifica la metodologia utilitzada, segons els autors referenciats, que
ha portat a decidir l’estructura ABP i cooperativa com a solució adient. Seguidament es
mostra el procés seguit per dissenyar el projecte definint el producte final, el pla
d’avaluació, els recursos, la temporització i la planificació d’activitats en sessions.
És important assenyalar l’ús de la plataforma Moodle com a eina gestora del material
didàctic. Aquest Learning Manager System (LMS), presentat per sessions, facilita
l’accés de l’alumnat al material i la gestió de tasques a entregar. A banda de les fulles
de treball, a la plataforma hi ha material didàctic complementari que es pot consultar
amb el hipervincle que porta a l’aula virtual. També es fa ús d’altres eines TIC com són
blogger, software de programació (Visualino/AppInventor), google-doc, googlecalendar,
google-presentacions,...
L’estructura de les activitats dóna autonomia i iniciativa al grup al temps que reforça el
sentiment de pertinença grupal i els llaços cooperatius. A les activitats els grups han
d’arribar al consens en les seues decisions i articular tot el treball al voltant del
quadern d’equip, element catalitzador de les reflexions grupals i individuals. També es
fa menció d’un diari de reflexió del professor per realitzar una optimització de la unitat
didàctica any darrer any.
Per concloure es trauen unes conclusions del material didàctic elaborat on destaca el
quadern d’equip com a eina clau en el treball cooperatiu i la necessitat que els grups
planifiquen el seu ritme de treball per arribar a situacions de discussió constructiva per
a arribar al consens de tot el grup.
Cal esmentar que com a annexes es poden trobar les 5 rúbriques utilitzades en
l’avaluació amb gràfiques per veure els percentatges. El material didàctic
complementari no apareix com a annex sinó que és accessible a la plataforma Moodle. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: