Proposta d'innovació educativa, a partir de l'aplicació en l'aula de l'aprenentatge basat en projectes (ABPy)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta d'innovació educativa, a partir de l'aplicació en l'aula de l'aprenentatge basat en projectes (ABPy)Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Cantos Aldaz, Francisco Javier; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball final de grau, té com objectiu realitzar un estudi del concepte d'aprenentatge basat en projectes, així com de les fases que el formen, per tal d'aplicar aquest mètode innovador en una aula de primer ... [+]
Aquest treball final de grau, té com objectiu realitzar un estudi del concepte d'aprenentatge basat en projectes, així com de les fases que el formen, per tal d'aplicar aquest mètode innovador en una aula de primer d'educació primària.
A través d'aquesta recerca, es desitja trobar les fortaleses i les debilitats d'aquest mètode, ja que actualment encara compta amb algunes mancances, a causa de la seva aplicació reduïda en l'educació espanyola. Altrament, busca assabentar-se de la seva eficàcia a partir d'un cas pràctic, amb la finalitat d'extraure unes conclusions, a partir de la realització de comparacions amb altres mètodes tradicionals.
Posteriorment, l'aplicació pràctica en l'aula, duta a terme, en una aula de primer de primària del col·legi, en el qual es va realitzar l’estada en pràctiques, tenia la finalitat de contrastar i verificar la validesa pròpia d'aquest nou mètode actiu, l'aprenentatge basat en projectes. Aquest mètode basa els seus principis bàsics en: el treball cooperatiu, l'aprenentatge significatiu, l’aprenentatge actiu, la motivació, l'interés personal i l'atenció a la diversitat. [-]
The objective of this end of degree project is to carry out a study on the concept of learning based on projects, as well as of its phases, in order to apply this innovative method in a first year of primary education ... [+]
The objective of this end of degree project is to carry out a study on the concept of learning based on projects, as well as of its phases, in order to apply this innovative method in a first year of primary education classroom.
Through this research, I want to find out the strengths and the weaknesses of this method, since at present it still has some deficiencies, because nowadays it is not widely implemented in the Spanish education classrooms. Besides, its efficiency is tested through a practical case, with the purpose of extracting some conclusions by comparing it with other traditional methods.
Later, its practical application in the classroom, carried out in a first year of primary education classroom in the school in which I was training, followed the purpose of contrasting and verifying the intrinsic validity of this new active learning method based on projects. It has these basic principles: cooperative work, meaningful learning, active learning, motivation, personal interest and diversity awareness. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | innovació | aprenentatge basat en projectes | aprenentatge significatiu | treball cooperatiu | motivació | innovation | learning based on projects | significant learning | cooperative work | motivation
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: