Show simple item record

dc.contributor.authorTena Altava, Jesús
dc.contributor.otherSelma, Sergi
dc.contributor.otherUnversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-10-04T18:42:12Z
dc.date.available2017-10-04T18:42:12Z
dc.date.issued2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/169240
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractEn aquest treball de Fi de Grau es tracta la pedagogia de les ciències socials entesa en dos contextos històrics contraposats: la II República i la dictadura feixista. Tenint en compte els referents educatius adoptats per l'escola de la II República i que es trenquen completament durant l'ensenyament que es porta a terme a la dictadura franquista. La pedagogia de les ciències socials es troba immersa en diferents metodologies que tracten de manera molt diversa aquesta àrea del coneixement. Unes metodologies que poden ser de caire crític i que es treballen amb la predisposició de fer un gir radical en l'ensenyamentaprenentatge. Metodologies que venen precedides per uns referents que trenquen amb la idea establerta d'educació, com són el Krausisme i la Lliure Institució d'Ensenyament. Els mètodes transgresors serien els utilitzats en la II República i agafen especial importància: l'Escola Nova, el mètode Decroly, el mètode Freinet o l'Escola Moderna de Ferrer i Guàrdia. D'altra banda apareix el contrast amb metodologies tradicionalistes i que busquen la rigidesa i la impartició d'un coneixement únic, un coneixement que no té altres alternatives. Aquestes metodologies s'utilitzen durant la dictadura franquista i agafa especial importància el mètode memorístic. Aquestes maneres de tractar l'ensenyament i en especial les ciències socials agafa sentit en cada context històric, amb la recerca d'una educació crítica relacionem els ideals republicans que volen un canvi en la societat. Amb la recerca d'una educació autoritària i el seguiment dels estàndards imposats relacionem el règim franquista amb el qual volem crear individus seguidors de les normes i les directrius de la dictadura. El tractament de la geografia i la història és molt important tant per als interessos d'un context politico-històric com per als de l'altre, principalment per la importància de les ciències socials en l'àmbit del creixement del propi individu. Amb el tractament que farem d'aquestes matèries realitzarem una orientació cap al tipus de ciutadans que esperem obtindre, a més de quines idees volem transmetre. Mitjançant la història ,que és una ciència objectiva, es fan diverses interpretacions que tenen un objectiu: guiar l'individu per un camí determinat. En tot moment trobem la contraposició entre proporcionar ferramentes per a un pensament més propi i més científic que seria intrínsec a la II República i el seu oposat, impartir uns coneixements més inflexibles i basats en la fe, característics de la dictadura franquista.ca_CA
dc.format.extent24 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectII Repúblicaca_CA
dc.subjectdictadura franquistaca_CA
dc.subjectciències socialsca_CA
dc.subjectmetodologies pedagògiquesca_CA
dc.titleMetodologies relacionades amb les ciències socials a la II República i al Franquismeca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record