Mostrar el registro sencillo del ítem
ARONSON: la tècnica que uneix el què i el com per arribar a ser el que som
dc.contributor.author | Ranilla Pinedo, Miguel Ángel | |
dc.contributor.other | Benet-Gil, Alicia | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2017-09-29T19:04:14Z | |
dc.date.available | 2017-09-29T19:04:14Z | |
dc.date.issued | 2017-06-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/169081 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra de Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017 | |
dc.description.abstract | Les metodologies participatives estan cada vegada més presents en molts centres educatius. Aprendre a treballar en equip no és una tasca fàcil, ja que l’alumnat requereix d’uns coneixements (aptitud) i una motivació (actitud) que es deurien adquirir en la seua etapa com a estudiants. En qüestió d’anys, s’ha passat de generar competitivitat en l’escola tradicional a fomentar l’aprenentatge significatiu mitjançant grups cooperatius, on cada alumne és el protagonista de la seua formació. Per això, el professorat i l’alumnat necessiten les ferramentes necessàries per a canviar la manera d’ensenyar i d’aprendre. De totes les tècniques que hi ha, s’ha escollit el puzle d’Aronson perquè possibilita i potencia que cada alumne tinga gran part de responsabilitat en el seu procés d’aprenentatge. El repte era aconseguir que els alumnes assolisquen d’una altra manera allò que s’ha de conèixer. També es buscava una manera d’agrupar-los amb la formació de grups heterogenis, per la qual cosa es va realitzar la distribució del grup-classe gràcies a un mètode que esbrina les relacions de l’alumnat. Amb aquest treball es pretenia desenvolupar una unitat didàctica de forma cooperativa. Per a la interpretació dels resultats es va utilitzar un qüestionari per a obtenir tres sociogrames que reflectiren les relacions entre l’alumnat. Per tal de conèixer l’opinió dels alumnes, es va repartir un qüestionari amb vàries preguntes per saber les seues impressions i què aspectes millorarien sobre les sessions realitzades. Els resultats obtinguts ens diuen que amb aquesta tècnica es treballa la responsabilitat pròpia i es millora l’estudi. El puzle d’Aronson ha estat aplicat a una classe de 23 alumnes de quart curs d’Educació Primària, desenvolupat en un projecte de Ciències Socials. | ca_CA |
dc.format.extent | 24 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | alumnat | ca_CA |
dc.subject | grups cooperatius | ca_CA |
dc.subject | puzle d’Aronson | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge significatiu | ca_CA |
dc.title | ARONSON: la tècnica que uneix el què i el com per arribar a ser el que som | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840