Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRanilla Pinedo, Miguel Ángel
dc.contributor.otherBenet-Gil, Alicia
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-09-29T19:04:14Z
dc.date.available2017-09-29T19:04:14Z
dc.date.issued2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/169081
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra de Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
dc.description.abstractLes metodologies participatives estan cada vegada més presents en molts centres educatius. Aprendre a treballar en equip no és una tasca fàcil, ja que l’alumnat requereix d’uns coneixements (aptitud) i una motivació (actitud) que es deurien adquirir en la seua etapa com a estudiants. En qüestió d’anys, s’ha passat de generar competitivitat en l’escola tradicional a fomentar l’aprenentatge significatiu mitjançant grups cooperatius, on cada alumne és el protagonista de la seua formació. Per això, el professorat i l’alumnat necessiten les ferramentes necessàries per a canviar la manera d’ensenyar i d’aprendre. De totes les tècniques que hi ha, s’ha escollit el puzle d’Aronson perquè possibilita i potencia que cada alumne tinga gran part de responsabilitat en el seu procés d’aprenentatge. El repte era aconseguir que els alumnes assolisquen d’una altra manera allò que s’ha de conèixer. També es buscava una manera d’agrupar-los amb la formació de grups heterogenis, per la qual cosa es va realitzar la distribució del grup-classe gràcies a un mètode que esbrina les relacions de l’alumnat. Amb aquest treball es pretenia desenvolupar una unitat didàctica de forma cooperativa. Per a la interpretació dels resultats es va utilitzar un qüestionari per a obtenir tres sociogrames que reflectiren les relacions entre l’alumnat. Per tal de conèixer l’opinió dels alumnes, es va repartir un qüestionari amb vàries preguntes per saber les seues impressions i què aspectes millorarien sobre les sessions realitzades. Els resultats obtinguts ens diuen que amb aquesta tècnica es treballa la responsabilitat pròpia i es millora l’estudi. El puzle d’Aronson ha estat aplicat a una classe de 23 alumnes de quart curs d’Educació Primària, desenvolupat en un projecte de Ciències Socials.ca_CA
dc.format.extent24 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectalumnatca_CA
dc.subjectgrups cooperatiusca_CA
dc.subjectpuzle d’Aronsonca_CA
dc.subjectaprenentatge significatiuca_CA
dc.titleARONSON: la tècnica que uneix el què i el com per arribar a ser el que somca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem