Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Fabregat, Tatiana Valeria
dc.contributor.otherEscoín Morella, Rosa Ana
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-09-26T11:05:21Z
dc.date.available2017-09-26T11:05:21Z
dc.date.issued2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168969
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractThe following work is a methodological proposal that is developed around a board inspired by "Around the world in 80 days". Verne, J. (1873) "Le tour du monde en quatre-vingts jours". Its application is designed for the nursery school, specifically for the class of 5 years. The project has a duration of two quarters, with which the children will embark on a journey through which they will know through the different cities that Phileas Fogg visited the art while transforming the classroom. It is a cooperative game in which on a daily basis the manager will roll a die and move the chip according to the number that appears on it. The class will then perform that activity. This way you will advance in the board, once once the activity is over, the "gome" of that square will be detached, finishing the day 80 with the board free of squares, since they will have realized all the activities. The activities are based on different artistic categories, groups of work, materials, etc. In this way it is tried to attend to different profiles of student and that they acquire a greater versatility, realizing an integral artistic learning according to its age. Activities are programmed to promote originality, critical thinking, forms of expression, the valuation of works of art, and of course the enjoyment and ability to move on that journey to other cultures. It is a complete project with high probabilities of success, which is ready for application in the classroom.ca_CA
dc.description.abstractEl siguiente trabajo es una propuesta metodológica que se desarrolla entorno a un tablero inspirado en ”La vuelta al mundo en 80 días”. VERNE, J. (1873) “Le tour du monde en quatre-vingts jours”. Su aplicación está diseñada para el aula de educación infantil, concretamente para la clase de 5 años. El proyecto tiene una duración de dos trimestres, con el cual los niños y niñas emprenderán un viaje por el que conocerán a través de las distintas ciudades que visitó Phileas Fogg el arte a la vez que transforman el aula. Se trata de un juego cooperativo en el que de forma diaria el encargado lanzará un dado y desplazará la ficha según el número que aparezca en él. A continuación, la clase realizará esa actividad. De este modo se irá avanzando en el tablero, ya que una vez se supere la actividad, se despegará el “gomet” de esa casilla, terminando el día 80 con el tablero libre de casillas, pues habrán realizado todas las actividades. Las actividades están planteadas atendiendo a distintas categorías artísticas, agrupaciones de trabajo, materiales, etc. De esta manera se pretende atender a distintos perfiles de alumno y que adquieran una mayor versatilidad, realizando un aprendizaje artístico integral de acuerdo a su edad. Las actividades están programadas potencian la originalidad , el pensamiento crítico, las formas de expresión, la valoración de las obras de arte, y por supuesto el disfrute y la capacidad de trasladarse en ese viaje a otras culturas. Es un proyecto completo con altas probabilidades de éxito, que está listo para su aplicación en el aula.ca_CA
dc.format.extent66 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectMethodological proposalca_CA
dc.subjectTransformationca_CA
dc.subjectCooperative playca_CA
dc.subjectIntegral artistic learning.ca_CA
dc.subjectPropuesta metodológicaca_CA
dc.subjectTransformaciónca_CA
dc.subjectJuego cooperativoca_CA
dc.subjectAprendizaje artístico integralca_CA
dc.titleLa vuelta al mundo en 80 clases desde la perspectiva artísticaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional