Mostrar el registro sencillo del ítem
Valorar el desenvolupament de la intel·ligència emocional en xiquets/es amb TEA en centres ordinaris.
dc.contributor.author | Fuentes Navarro, Mireia | |
dc.contributor.other | Navarro Garcia, Juan Pedro | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2017-09-20T11:20:00Z | |
dc.date.available | 2017-09-20T11:20:00Z | |
dc.date.issued | 2017-06-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/168874 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017 | ca_CA |
dc.description.abstract | This study pretends to assess emotional intelligence of children suffering Autism Spectrum Disorder (ASD) in ordinary schools. Exactly, the subjects are 16 children from the Villarreal town. This research was carried out using scientific questionnaires based on relevant authors on the field of ASD characteristics. All the questions compounding the questionnaires are based on the four most affected areas in this disorder as well as: the social area, the communication area, the behaviour area and the socio-emotional area. In addition, the importance of family-school relationship is highlighted. Regarding the type of questions we find three types: scale estimation, alternative answers and open questions, each one useful to extract different specific information. These questionnaires are addressed to families of children with ASD due to they are who stay with their children day to day and they can confirm really if evolution thanks to the integration of students with TEA in an ordinary center occurs.. The results affirm that all children have improved in all areas affected thanks to this integration. Most of them have improved speech because they have more vocabulary. They have also decreased repetitive movements and all social relations have improved in addressing to their peers to play and to teachers. So the hypothesis is confirmed. | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest estudi ha tingut per finalitat valorar la intel·ligència emocional dels xiquets/es amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) en centres ordinaris exactament a 16 xiquets/es de la població de Vilareal. Aquesta investigació s’ha dut a terme a partir d’uns qüestionaris científics basats en autors que parlen de les característiques del TEA. Totes les preguntes plantejades es basen en les quatre àrees més afectades en aquest trastorn així com són: l’àrea social, l’àrea comunicativa, l’àrea conductual i l’àrea socio-afectiva. A més de destacar la importància de la relació famíliaescola. Respecte al tipus de preguntes plantejades hi ha de tres tipus: escala d’estimació, respostes alternatives i preguntes obertes, totes elles de gran utilitat per extraure diferent informació específica. Aquests qüestionaris van destinats als familiars dels xiquets/es amb TEA, ja que són ells qui estan amb els seus fills/es en el dia a dia i els qui realment ens poden confirmar si ha hagut una evolució gràcies a la integració de l’alumnat amb TEA en un centre ordinari. Els resultats afirmen que gràcies a aquesta integració, tots els xiquets/es han millorat en totes les àrees afectades. La majoria d’ells han tingut una evolució favorable en la parla ja que disposen de més vocabulari. També hi ha hagut una disminució en els moviments repetitius i quasi tots han millorat en les relacions socials dirigint-se tant als seus companys per jugar amb ells, com als mestres. Llavors, es confirma la hipòtesi de partida. | ca_CA |
dc.format.extent | 23 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Autism spectrum disorder | ca_CA |
dc.subject | Emotional intelligence | ca_CA |
dc.subject | Inclusion | ca_CA |
dc.subject | Ordinary schools | ca_CA |
dc.subject | Areas | ca_CA |
dc.subject | Trastorn de l’espectre Autista | ca_CA |
dc.subject | Intel·ligència emocional | ca_CA |
dc.subject | Inclusió | ca_CA |
dc.subject | Centres ordinaris | ca_CA |
dc.subject | Àrees | ca_CA |
dc.title | Valorar el desenvolupament de la intel·ligència emocional en xiquets/es amb TEA en centres ordinaris. | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840