Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFuentes Navarro, Mireia
dc.contributor.otherNavarro Garcia, Juan Pedro
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-09-20T11:20:00Z
dc.date.available2017-09-20T11:20:00Z
dc.date.issued2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168874
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractThis study pretends to assess emotional intelligence of children suffering Autism Spectrum Disorder (ASD) in ordinary schools. Exactly, the subjects are 16 children from the Villarreal town. This research was carried out using scientific questionnaires based on relevant authors on the field of ASD characteristics. All the questions compounding the questionnaires are based on the four most affected areas in this disorder as well as: the social area, the communication area, the behaviour area and the socio-emotional area. In addition, the importance of family-school relationship is highlighted. Regarding the type of questions we find three types: scale estimation, alternative answers and open questions, each one useful to extract different specific information. These questionnaires are addressed to families of children with ASD due to they are who stay with their children day to day and they can confirm really if evolution thanks to the integration of students with TEA in an ordinary center occurs.. The results affirm that all children have improved in all areas affected thanks to this integration. Most of them have improved speech because they have more vocabulary. They have also decreased repetitive movements and all social relations have improved in addressing to their peers to play and to teachers. So the hypothesis is confirmed.ca_CA
dc.description.abstractAquest estudi ha tingut per finalitat valorar la intel·ligència emocional dels xiquets/es amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) en centres ordinaris exactament a 16 xiquets/es de la població de Vilareal. Aquesta investigació s’ha dut a terme a partir d’uns qüestionaris científics basats en autors que parlen de les característiques del TEA. Totes les preguntes plantejades es basen en les quatre àrees més afectades en aquest trastorn així com són: l’àrea social, l’àrea comunicativa, l’àrea conductual i l’àrea socio-afectiva. A més de destacar la importància de la relació famíliaescola. Respecte al tipus de preguntes plantejades hi ha de tres tipus: escala d’estimació, respostes alternatives i preguntes obertes, totes elles de gran utilitat per extraure diferent informació específica. Aquests qüestionaris van destinats als familiars dels xiquets/es amb TEA, ja que són ells qui estan amb els seus fills/es en el dia a dia i els qui realment ens poden confirmar si ha hagut una evolució gràcies a la integració de l’alumnat amb TEA en un centre ordinari. Els resultats afirmen que gràcies a aquesta integració, tots els xiquets/es han millorat en totes les àrees afectades. La majoria d’ells han tingut una evolució favorable en la parla ja que disposen de més vocabulari. També hi ha hagut una disminució en els moviments repetitius i quasi tots han millorat en les relacions socials dirigint-se tant als seus companys per jugar amb ells, com als mestres. Llavors, es confirma la hipòtesi de partida.ca_CA
dc.format.extent23 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectAutism spectrum disorderca_CA
dc.subjectEmotional intelligenceca_CA
dc.subjectInclusionca_CA
dc.subjectOrdinary schoolsca_CA
dc.subjectAreasca_CA
dc.subjectTrastorn de l’espectre Autistaca_CA
dc.subjectIntel·ligència emocionalca_CA
dc.subjectInclusióca_CA
dc.subjectCentres ordinarisca_CA
dc.subjectÀreesca_CA
dc.titleValorar el desenvolupament de la intel·ligència emocional en xiquets/es amb TEA en centres ordinaris.ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional