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dc.contributor.authorFeliz González, Diego
dc.contributor.otherFernández Fernández, Cesáreo
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.date.accessioned2017-09-07T07:05:46Z
dc.date.available2017-09-07T07:05:46Z
dc.date.issued2017-06-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168593
dc.descriptionTreball Final de Grau en Publicitat i Relacions Públiques. Codi: PU0932. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractPervasive advertisement is presented as a new way of making advertisement that ultimately will shake the world of communication. The latest technological knowledge in computing, the artificial intelligence studies that are being developed and the large amount of devices and sensors will make the future easier to reach a real pervasive daily life. Through the right procedures and all the developments ongoing mentioned above we will create digital ambients that would be able to understand the consumers feelings after watching an advertisement, to adapt to a determined context and respond efficiently any problem presented. This kind of technology presents loads of benefits besides the ones already mentioned on the advertising field, due to the pervasive technology can be applied to any kind of transmission of information so some years from now we might be able to experience a new communicative chapter globally. The true challenge will be on the one hand to adapt the media production industry to this new reality where it will be need a massive effort to accomplish the requirements of this new platforms and pervasive models. It will be necessary to produce all kinds of media products to give service to a real pervasive and personalised advertisement. On the other hand another challenge will be the control and regulation of this new pervasive technologies within the ethic limits what will establish the base to a good relationship between consumers and advertisers.ca_CA
dc.description.abstractLa publicidad ubicua se presenta como la nueva forma de hacer publicidad que revolucionará el mundo de la comunicación publicitaria. Los avances tecnológicos en computación, los estudios en inteligencia artificial y la multiplicación de dispositivos y sensores hace que cada día que pasa sea más fácil alcanzar una presencia ubicua real en la vida cotidiana. Mediante los procesos adecuados y con estudios que se aproximen a la inteligencia artificial se conseguirán crear ambientes digitales que puedan entender e interpretar los sentimientos de las personas, adaptarse a un contexto concreto y puedan responder eficientemente a los problemas presentados. Por supuesto este tipo de tecnología presenta multitud de beneficios además de los mencionados en el terreno publicitario, ya que la tecnología ubicua puede aplicarse a todo tipo de transmisión de información por lo que desde aquí a unos años, podemos estar experimentando un nuevo capítulo comunicativo a nivel mundial. El verdadero reto, será por un lado conseguir adaptar la industria de producción mediática a esas nuevas métricas debido a que aun teniendo la plataforma será necesaria una gran capacidad de creación de contenidos simultanea, un segundo reto será el control de las tecnologías ubicuas dentro de unos límites éticos que establecerán las bases de una buena relación entre consumidores y anunciantes.ca_CA
dc.format.extent62 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGrau en Publicitat i Relacions Públiquesca_CA
dc.subjectGrado en Publicidad y Relaciones Públicasca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Advertising and Public Relationsca_CA
dc.subjectPervasivenessca_CA
dc.subjectAdvertisementca_CA
dc.subjectComputingca_CA
dc.subjectTransmediaca_CA
dc.subjectInteractivityca_CA
dc.subjectCommunicationca_CA
dc.subjectUbicuidadca_CA
dc.subjectPublicidadca_CA
dc.subjectComputaciónca_CA
dc.subjectTransmediaca_CA
dc.subjectInteractividadca_CA
dc.subjectComunicaciónca_CA
dc.titleLa sociedad del futuro: las tecnologías ubicuas y su impacto en la sociedadca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


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