Relationship between the degree of creativity and the quality of design outcomes
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Relationship between the degree of creativity and the quality of design outcomesFecha de publicación
2017-03Editor
Universidad Nacional de ColombiaCita bibliográfica
MULET ESCRIG, Elena; ROYO GONZÁLEZ, Marta; CHULVI RAMOS, Vicente; GALÁN SERRANO, Julia. Relationship between the degree of creativity and the quality of design outcomes. Dyna (2017), v. 200, n. 84, pp. 38-45Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.revistas.unal.edu.co/index.php/dyna/article/view/53582Palabras clave / Materias
Resumen
This work analyses the relationship between the degree of creativity, measured through the level of novelty and the level of usefulness, and
the quality of the design outcomes. To do so, a total of twelve conceptual ... [+]
This work analyses the relationship between the degree of creativity, measured through the level of novelty and the level of usefulness, and
the quality of the design outcomes. To do so, a total of twelve conceptual designs obtained in a design experiment were measured and
compared. In this experiment, four teams of three designers solved different design problems, applying brainstorming, SCAMPER and
functional analysis as design methods. The quality of the design solutions have been evaluated in terms of feasibility and effectiveness by
experts through a questionnaire. Feasibility and effectiveness were then compared with the novelty, usefulness and creativity, the results
showing that as novelty increases, feasibility tends to be lower, and the more usefulness the design offers, the more effective it is [-]
Este trabajo analiza la relación entre el grado de creatividad, medido a través del nivel de novedad y el nivel de utilidad, con la calidad de
las soluciones del diseño. Para ello, un total de doce soluciones conce ... [+]
Este trabajo analiza la relación entre el grado de creatividad, medido a través del nivel de novedad y el nivel de utilidad, con la calidad de
las soluciones del diseño. Para ello, un total de doce soluciones conceptuales obtenidas en un experimento de diseño han sido medidas y
comparadas. En el experimento cuatro equipos de tres diseñadores cada uno, resolvieron distintos problemas de diseño aplicando el
brainstorming, el SCAMPER y el análisis funcional como métodos de diseño. La calidad de las soluciones de diseño se ha evaluado por
expertos en términos de factibilidad y efectividad usando un cuestionario. La factibilidad y la efectividad se comparado con la novedad, la
utilidad y la creatividad, observando que cuando aumenta la novedad, la factibilidad tiende a reducirse y que, cuando mayor es la utilidad
mayor es el grado de efectividad también. [-]
Publicado en
Dyna (2017), v. 200, n. 84Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
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