Mostrar el registro sencillo del ítem
Proposta d’adaptacions curriculars no significatives per a alumnat amb síndrome d’asperger en l’assignatura de tecnologia industrial
dc.contributor | Andrés Roqueta, Clara | |
dc.contributor.author | Durá Bermell, Assumpta | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T09:31:59Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T09:31:59Z | |
dc.date.issued | 2016-11-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/167147 | |
dc.description | Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | El treball de fi de màster (TFM) que es presenta en aquest document pretén ser una ferramenta útil per als docents de secundària, per tal de donar a conèixer quines són les necessitats específiques d’alumnes adolescents amb Síndrome d’Asperger (SA), i en la matèria de Tecnologia Industrial en particular. En aquest sentit, es troba emmarcat dins del camp d’Atenció a la Diversitat, i el seu objectiu conseqüent és promoure la inclusió d’aquest alumnat en les centres educatius ordinaris. Concretament, la intenció d’aquest TFM és donar distintes estratègies metodològiques i recursos factibles dintre de l’aula ordinària als docents quan es troben en la necessitat de donar resposta a les característiques distintes que d’un perfil d’alumne amb desenvolupament social i cognitiu atípic com és la SA: dificultats de comunicació social, i un patró de conductes restringit. Exposades les seues característiques típiques en les distintes fases escolars, i emfatitzant les que tenen lloc en l’adolescència, així com fent una revisió de les possibles mesures d’atenció a la diversitat, en aquest TFM es posa de manifest la necessitat d’elaborar una guia per establir i estructurar els passos que conformaran la possible adaptació curricular per tal que l’alumne/a amb SA puga assolir els mateixos nivells de les competències clau que marca la legislació educativa. Així, tenint en compte que les últimes fases de l’educació Secundària plantegen certs problemes per a l’alumnat en general, per ser el pas previ a la inserció en el àmbit universitari, es fa necessari posar a disposició dels docents una ferramenta que puga aclarir com perfilar les necessitats educatives dels alumnes amb SA, donat que hi ha una mancança evident en el camp educatiu. Per tots aquests motius, en aquest treball es desenvolupa una guia per a l’assignatura de Tecnologia Industrial de primer de Batxillerat per a atendre la diversitat de l’alumat amb SA, però aquesta podria servir com a referent per altres assignatures, ja que fins al punt relatiu a la fase de “concreció del currículum en l’assignatura de Tecnología Industrial”, la resta de fases podrien com a base per a establir el perfil i les possibles necessitats dels alumnes amb SA en altres matèries. Presentades les mesures d’atenció a la diversitat, es conclou sobre la seua viabilitat i aplicació en un curs acadèmic, així sobre les limitacions del treball i futures línies d’actuació. | ca_CA |
dc.format.extent | 48 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | spa | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | Tecnologia industrial | ca_CA |
dc.subject | Síndrome d’Asperger (SA) | ca_CA |
dc.subject | Trastorn del l’Especte Autista (TEA) | ca_CA |
dc.subject | Secundària | ca_CA |
dc.subject | Adaptacions curriculars | ca_CA |
dc.subject | Adaptacions d’accés | ca_CA |
dc.subject | Atenció a la diversitat | ca_CA |
dc.subject | Diversidad | ca_CA |
dc.subject | Síndrome de Asperger | ca_CA |
dc.title | Proposta d’adaptacions curriculars no significatives per a alumnat amb síndrome d’asperger en l’assignatura de tecnologia industrial | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809