Mostrar el registro sencillo del ítem
La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita
dc.contributor.author | Marzà, Anna | |
dc.contributor.author | Ríos García, Isabel | |
dc.date.accessioned | 2017-02-20T10:45:44Z | |
dc.date.available | 2017-02-20T10:45:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1697-5928 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/166176 | |
dc.description.abstract | En aquesta contribució mostrem part d’una recerca en una aula multilingüe d’educació infantil on l’acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es fa progressivament a través de la presència de l’anglès, cada vegada més oberta i més relacionada amb les llengües del repertori del grup. Les percepcions i manifestacions de l’alumnat i de la mestra evidencien els canvis en la perspectiva i la presa de consciència de les possibilitats plurilingües de cada persona, i mostren les potencialitats d’una didàctica que s’acosta al plurilingüisme de manera natural, més enllà de la incorporació de l’anglès com a llengua estrangera. | ca_CA |
dc.description.abstract | En esta contribución mostramos parte de una investigación llevada a cabo en un aula multilingüe de educación infantil en la cual la aproximación a las lenguas familiares no presentes en el currículum se realiza de forma progresiva a través de la presencia del inglés, cada vez más abierta y más relacionada con las lenguas del repertorio del grupo. Las percepciones y manifestaciones del alumnado y de la maestra ponen en evidencia los cambios en la perspectiva y la toma de conciencia de las posibilidades plurilingües de cada persona, y muestran las potencialidades de una didáctica que se acerca al plurilingüismo de forma natural, más allá de la incorporación del inglés como lengua extranjera. | ca_CA |
dc.description.abstract | This contribution presents the results of a research carried in a K-4 multilingual classroom. The non-curricular home languages become progressively more present thanks to the introduction of English from an open, integrative perspective which relates the foreign language with the other languages of the class repertoire. The perceptions and manifestations of both children and the teacher show the changes in their perspectives and a raising awareness of the plurilingual possibilities of each person. Specific dialogue samples highlight the didactic potential of approaching plurilingualism from a natural perspective that goes beyond the incorporation of English as a foreign language. | ca_CA |
dc.format.extent | 9 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat de Barcelona | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Llengua, Societat i Comunicació, vol., 14 | ca_CA |
dc.rights | Bajo Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Unported (CC BY-NC-ND 4.0) | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | alfabetització inicial | ca_CA |
dc.subject | reflexió interlingüística | ca_CA |
dc.subject | aules multilingües | ca_CA |
dc.subject | alfabetización inicial | ca_CA |
dc.subject | reflexión interlingüística | ca_CA |
dc.subject | aulas multilingües | ca_CA |
dc.subject | early literacy | ca_CA |
dc.subject | interlinguistic reflection | ca_CA |
dc.subject | multilingual classroom | ca_CA |
dc.title | La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita | ca_CA |
dc.title.alternative | La reflexión interlingüística en la educación infantil, una herramienta para la aproximación a la lengua escrita | ca_CA |
dc.title.alternative | Interlinguistic reflection in kindergarten, a tool for approaching written language | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.relation.publisherVersion | http://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/view/15347 | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
EDU_Articles [500]