L'impacte de les xarxes socials en la gestió de la comunicació de crisis : el cas del Rototom
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/82108
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
L'impacte de les xarxes socials en la gestió de la comunicació de crisis : el cas del RototomAutoria
Tutor/Supervisor
Fanjul Peyró, CarlosTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióData de publicació
2016-11-10Editor
Universitat Jaume IResum
Un dels principals problemes als que s'ha d'enfrentar un director de comunicació és el de
gestionar una crisi. En aquestos casos, la imatge i la reputació de l'empresa són els valors
a protegir quan ens aborda una ... [+]
Un dels principals problemes als que s'ha d'enfrentar un director de comunicació és el de
gestionar una crisi. En aquestos casos, la imatge i la reputació de l'empresa són els valors
a protegir quan ens aborda una crisi. Aquests valors són, cada vegada més, determinants
en les decissions dels públics d'interés. Una notícia negativa, un rumor o un accident
poden fer tambalejar la reputació de l'empresa, que s'ha el·laborat al llarg dels anys.
En la gestió de les crisis la clau és la proactivitat. Una actitut proactiva no només serà
positiu en la consecució d'una imatge positiva, sinó que també ajudarà a les empreses a
evitar una possible crisi.
Per tal d'avaluar si les empreses estan preparades per a afrontar una crisi fem un estud
de cas sobre la gestió d'una crisi sorgida en agost de 2015 per la qual el Festival Rototom
Sunsplash va haver de gestionar un boicot al cantant Matisyahu, un dels artistes que
actuarien en aqueixa edició del festival. A través d'aquest estudi de cas ens endinsem en
la gestió d'una crisi de la qual es van fer ressó mitjans de comunicació nacionals i
internacionals, però que va ser gestada a les xarxes socials. [-]
One of the main problems of the Communication Manager involves managing a crisis. In
these cases, image and reputation of a company are two of the leading values, that have
to be protected.
These values are very ... [+]
One of the main problems of the Communication Manager involves managing a crisis. In
these cases, image and reputation of a company are two of the leading values, that have
to be protected.
These values are very important for companies' stakeholders in order to take crucial
decisions. Negative news, rumors or accidents can undermine the reputation of the
company, which has been elaborated over the years.
Within the framework of crisis management, being proactive can be the key to reach
success. The proactive approach will not only be decisive to achieve a positive image, but can also help a company to avoid a possible crisis.
In order to assess whether companies are prepared to face a crisis, a case study has
been made, about the management of the crisis emerged in August 2015. The Rototom
Sunsplash Festival had to manage the boycott of Matisyahu, an artist who had to perform
in the festival.
This case study aims to to go deeper into the subject of crisis management. This is a crisis
example that national and international media echoed although it was created in social
network's context. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació | Máster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación | Master’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communication | Gestión de la comunicación | Gesión de la crisis | Redes sociales | Festivales de música | Reputación | Comunicació | Gestió de la crisi | Xarxes socials en línia | Reputació | Festivals de música
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla 2013). Codi: SAZ052. Curs: 2015/2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess