El noticiari d’història: Un projecte multidisciplinari mitjançant l’aprenentatge cooperatiu i l’ús de les Noves Tecnologies
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
El noticiari d’història: Un projecte multidisciplinari mitjançant l’aprenentatge cooperatiu i l’ús de les Noves TecnologiesAutoria
Tutor/Supervisor
Quílez Pardo, JuanTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2016-06-21Editor
Universitat Jaume IResum
En aquest treball final de grau es presenta una experiència didàctica anomenada “Noticiari d’Història” en la que, a través de l’aprenentatge cooperatiu (tècnica del Puzzle de Aronson (Martínez Ramón y Gómez Barba ... [+]
En aquest treball final de grau es presenta una experiència didàctica anomenada “Noticiari d’Història” en la que, a través de l’aprenentatge cooperatiu (tècnica del Puzzle de Aronson (Martínez Ramón y Gómez Barba (2010: 1): La técnica puzzle de Aronson es una herramienta fundamental para confrontar diversos puntos de vista, para aplicar una metodologia dinámica y funcional y aumentar las competencias del alumnado. Es una técnica que se adapta a las características del aula y del alumnado y que atiende a la diversidad. [...] Cada estudiante es esencial y su contribución al grupo es única y también esencial. Ningún miembro del grupo puede conseguir el objetivo final sin que los otros miembros del grupo también lo consigan.”), introduïm les noves tecnologies de la informació i la comunicació en les pràctiques d’ensenyament/aprenentatge. A l’hora de planificar i dur a terme l’experiència hem tingut en compte el marc TPACK (“Los Saberes Tecnológicos y Pedagógicos del Contenido (TPACK) son una forma emergente de saberes que van más allá de los tres componentes nucleares (Contenido, pedagogía y tecnología); refiere a la comprensión que surge de la interacción entre los saberes de contenido, pedagogía y tecnologia.”( Matthew J. Koehler, Punya Mishra y William Cain, 2015, pág. 17) i hem utilitzant les recomanacions de Harris (“El TPACK no solo considera las tres fuentes de conocimiento: la disciplinar, la pedagógica y la tecnológica, sino que enfatiza las nuevas formas de conocimiento que se generan en la intersección de unos saberes con otros.” (Judi Harris, 2009) sobre disseny d’activitats didàctiques. Els resultats indiquen que l’alumnat vol realitzar les activitats mitjançant aquesta nova metodologia (TPACK). Les noves tecnologies són molt importants per al procés d’aprenentatge i també els grups cooperatius, on tots participen activament durant tot el procés del projecte. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2015-2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: