Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorLópez Rabadán, Pablo
dc.contributor.authorVicent Sales, Ana
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.date.accessioned2016-11-15T12:36:52Z
dc.date.available2016-11-15T12:36:52Z
dc.date.issued2016-09-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/164436
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació. Codi: SAZ052. Curs acadèmic 2015-2016ca_CA
dc.description.abstractEsta investigació pretén extreure conclusions sobre quines diferències existeixen a l’hora de tractar un tema polític en la premsa escrita, concretament la campanya electoral de Catalunya al Setembre de 2015 pel que fa a les fots periodístiques i als enquadraments. Per fer que el treball siga substanciós i tinga mires sobre un espectre ample s’han triat quatre mitjans diferents tenint en compte aspectes com la ideologia del mitjà (conservadors- progressistes) i l’àrea geogràfica principal d’actuació (Catalunya- Espanya). Així, El Mundo, El País, El Periódico i La Vanguardia són els diaris triats. Alhora, com que la teoria del Framing es basa quasi sempre en analitzar campanyes electorals, s’ha diferenciat el període de la campanya del 27S amb una quinzena neutra per trobar si hi ha diferències significatives. Els enquadraments són una peça imprescindible per comprendre com actuen els mitjans davant els temes polítics. Sí bé fan referència a les problemàtiques de la ciutadania i com resoldre-les a través de les veus de les institucions i de diferents col·lectius (issue frames) o bé se centren en les figures polítiques i en l’espectaculartizació de la notícia a la recerca de més audiència (strategic game frames). El treball també inclou un apartat dedicat a les fonts informatives, les quals són el nexe d’unió entre la realitat i el periodista, per tant són importants a l’hora de crear contingut informatiu. Una major quantitat de fonts diverses i ben tractades és sinònim de qualitat informativa: pluralitat de veus. Malgrat tot, els mitjans solen optar per les fonts institucionals (polítiques bàsicament), tal com passa en els mitjans analitzats en este estudi. Com a metodologia s’utilitza un anàlisi de contingut: quantitatiu i qualitatiu que confirma les principals sospites, la premsa, en períodes de campanya s’oblida d’informar de les propostes dels candidats i es dedica a especular amb les dades i xifres de les enquestes, amb qui pot ser el guanyador o a mostrar-nos què fan i deixen de fer els candidats. Notícies que sembla ser donen més audiència a les empreses informatives, però que a la vegada poden crear un cinisme en els ciutadans. Malgrat tot, sembla ser també que tant en campanya com fóra d’ella, els enquadraments de joc estratègic són els triomfadors.ca_CA
dc.description.abstractThis research we want to draw our own conclusions about what differences exist when treating a political subject in the press, specifically the electoral campaign of Catalonia in September of 2015. In order to do that work richer and to have a good look about a wide spectrum we have chosen four different media taking into account aspects such as the ideology of the media (conservative- progressive) and the main geographic area of influence (Catalonia- Spain). Thus, El Mundo, El País, El Periódico and La Vanguardia are the chosen newspapers. At the same time, to make the study more substantial, we make a difference between an electoral campaign period and a non-electoral period, in order to establish significant differences since the main characteristics analyzed refer to the journalistic sources: its quantity and structure and its frames. The latter are important pieces to understand how media act before the political subjects. If they refer to the citizens’ problems and resolve them together with the institutions and collective voices (issue frames) or they focus on the political figures and their show to give the press more audience (strategic game frames). The paper also includes a part about journalistic sources, which are a bridge between reality and journalist so that they are important to create information. A wide range of different and well dealt sources are a synonym of quality information: plural voices. However, the media usually choose institutional sources (political), the same as it happens in the media that conform this study. The methodology is a content analysis: quantitative and qualitative that confirms them principals’ sospites. The press, in campaign periods forgets to inform about the candidates’ proposals and devotes to speculate about possible results extracted from surveys, about who can be the winner or to show us what the candidates do and don’t do. News and performances that seem to give more audience to the news companies, but that at the same time can create a cynicism in the citizens. However, it also seems that not only in campaign but also before or after it, the settings of strategic game win.ca_CA
dc.format.extent58 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicacióca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicaciónca_CA
dc.subjectMaster’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communicationca_CA
dc.subjectEnquadramentca_CA
dc.subjectFonts periodístiquesca_CA
dc.subjectCampanya electoralca_CA
dc.subjectCatalunyaca_CA
dc.subjectAnàlisi de contingutca_CA
dc.subjectPremsa escritaca_CA
dc.subjectFramesca_CA
dc.subjectJournalistic sourcesca_CA
dc.subjectElectoral campaignca_CA
dc.subjectCataloniaca_CA
dc.subjectContent analysisca_CA
dc.subjectWriting pressca_CA
dc.titleTipus d’enquadrament i ús de les fonts periodístiques durant la campanya catalana del 27Sca_CA
dc.title.alternativeTypes of frames and use of the journalistic sources during 27S Catalan campaignca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 España