Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorAndrés Roqueta, Clara
dc.contributor.authorVentura Alarcón, Sandra
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2016-09-13T12:41:05Z
dc.date.available2016-09-13T12:41:05Z
dc.date.issued2016-06-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/162469
dc.descriptionTreball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016ca_CA
dc.description.abstractEls xiquets i les xiquetes amb Síndrome de Down, malgrat les creences socials, presenten en molts casos dificultats per relacionar-se amb els altres. Com a conseqüència d’aquest fenomen, molts passen l’etapa educativa aïllats dels seus companys i companyes, preferint la pròpia companyia o creant amistats imaginàries. A la literatura científica trobem una sèrie de programes que milloren les habilitats socials. En el present Treball de Fi de Grau es pretén dur a terme un programa per millorar les interaccions socials d’una alumna de 5 anys amb Síndrome de Down en el context de l’esbarjo a través de jocs. Aquesta xiqueta no interacciona amb els seus companys i companyes a l’hora de l’esbarjo, sinó que pel contrari es manté en una actitud solitària, mentre que els altres la ignoren. La metodologia emprada inicialment va ser l’ensenyament de jocs, dirigits per un adult, però posteriorment es va modificar als jocs espontanis, manera en la qual els infants es relacionen. Per tal de comprovar l’efectivitat de la intervenció es va realitzar un sociograma i una observació a l’esbarjo en situació pre-test i un altre en post-test. En comparar els resultats, s’observa que el mètode dut a terme ha sigut efectiu, doncs la xiqueta obté millors puntuacions sociomètriques i s’observa una major socialització al registre d’observació una vegada finalitzada la intervenció. Es conclou que és necessària una intervenció preventiva per tal de millorar les estratègies de relacions socials de persones amb característiques semblants al cas d’estudi.ca_CA
dc.format.extent30 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectSíndrome de Downca_CA
dc.subjectRelacions socialsca_CA
dc.subjectIntervencióca_CA
dc.subjectJocsca_CA
dc.subjectEsbarjoca_CA
dc.titleIntervenció a través del joc a l’esbarjo sobre les relacions socials d’una xiqueta amb Síndrome de Downca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem