Els principis de l’escola nova traslladats a una realitat literària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Els principis de l’escola nova traslladats a una realitat literàriaAutoría
Tutor/Supervisor
García Sanz, Ana JesúsTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I Departament d'EducacióFecha de publicación
2016-06-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball replega les idees clau de l’Escola Nova o Activa, que va ser un corrent pedagògic
de finals del segle XIX i principis del XX força innovador per al seu temps i que, actualment,
encara continua tenint ... [+]
Aquest treball replega les idees clau de l’Escola Nova o Activa, que va ser un corrent pedagògic
de finals del segle XIX i principis del XX força innovador per al seu temps i que, actualment,
encara continua tenint una gran influència a la nostra societat, amb el propòsit de donar-les a
conèixer a través d’un conte que ha estat especialment dissenyat perquè el puguen fer servir
xiquets i xiquetes de I-5.
La narració permet que aquests petits lectors s’endinsen a una realitat literària on els
protagonistes seran una mestra i els seus alumnes, els continguts que es tractaran estaran
sempre relacionats amb els principis de la pedagogia activa, l’espai dels fets serà una aula
d’aquestes característiques i els successos que s’esdevindran els mostraran, de forma implícita,
en què consisteixen les metodologies pròpies d’aquest tipus d’escoles.
La finalitat d’utilitzar aquest conte amb els infants serà, en tot moment, tractar d’aconseguir que
coneguen els principis bàsics que regeixen aquests espais educatius, a la vegada que s’intentarà
despertar en ells l’interès per la lectura com a brollador de sabers i camí de recreació. A més a
més, l’ús d’aquest material didàctic també els oferirà l’oportunitat de participar, amb l’ajuda dels
seus familiars, a l’ampliació de la narració inventant noves històries i després plasmant-les per
escrit, aportant així el seu toc de creativitat, a part d’exercitar l’expressió oral narrant els seus
relats als altres i la reflexió sobre el que han aprés. D’aquesta manera es contribuirà al fet que
mestres, alumnes i famílies tinguen l’ocasió d’aportar les seues idees i, així, sentir-se part
implicada del procés d’ensenyament-aprenentatge. [-]
Aquest treball replega les idees clau de l’Escola Nova o Activa, que va ser un corrent pedagògic
de finals del segle XIX i principis del XX força innovador per al seu temps i que, actualment,
encara continua tenint ... [+]
Aquest treball replega les idees clau de l’Escola Nova o Activa, que va ser un corrent pedagògic
de finals del segle XIX i principis del XX força innovador per al seu temps i que, actualment,
encara continua tenint una gran influència a la nostra societat, amb el propòsit de donar-les a
conèixer a través d’un conte que ha estat especialment dissenyat perquè el puguen fer servir
xiquets i xiquetes de I-5.
La narració permet que aquests petits lectors s’endinsen a una realitat literària on els
protagonistes seran una mestra i els seus alumnes, els continguts que es tractaran estaran
sempre relacionats amb els principis de la pedagogia activa, l’espai dels fets serà una aula
d’aquestes característiques i els successos que s’esdevindran els mostraran, de forma implícita,
en què consisteixen les metodologies pròpies d’aquest tipus d’escoles.
La finalitat d’utilitzar aquest conte amb els infants serà, en tot moment, tractar d’aconseguir que
coneguen els principis bàsics que regeixen aquests espais educatius, a la vegada que s’intentarà
despertar en ells l’interès per la lectura com a brollador de sabers i camí de recreació. A més a
més, l’ús d’aquest material didàctic també els oferirà l’oportunitat de participar, amb l’ajuda dels
seus familiars, a l’ampliació de la narració inventant noves històries i després plasmant-les per
escrit, aportant així el seu toc de creativitat, a part d’exercitar l’expressió oral narrant els seus
relats als altres i la reflexió sobre el que han aprés. D’aquesta manera es contribuirà al fet que
mestres, alumnes i famílies tinguen l’ocasió d’aportar les seues idees i, així, sentir-se part
implicada del procés d’ensenyament-aprenentatge. pedagogy, the scenery will be a classroom of these characteristics and the events will show, in an
implicit way, what are these methodologies about, typical of these kind of schools.
The purpose of using this kind of tale with infants will be to try that they get to know the basics
which rule these educational spaces, and, at the same time, to wake up the interest in reading as a
source of knowledge and a way of creation. In addition to that, the use of this didactic material
would also offer them the opportunity to participate, with the help of their relatives, and to extend
the narration, inventing new stories and writing them afterwards. Then, they not only give their own
touch of creativity, but also they exercise oral skills narrating their own tales to others and the
reflection of what they have done. In consequence, in this way, teachers, students and families
would have the chance to give their ideas and feel as part involved in the teaching-learning
process. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2015/2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess