Mostrar el registro sencillo del ítem
Plantejament de les línies de l’Escola Nova en l’Educació Infantil a través de la literatura: La Pedagogia Waldorf: Una educació per a la vida
dc.contributor | García Sanz, Ana Jesús | |
dc.contributor | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.contributor.author | Guerra Aguilera, Raquel | |
dc.date.accessioned | 2016-08-30T11:34:39Z | |
dc.date.available | 2016-08-30T11:34:39Z | |
dc.date.issued | 2016-06-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162117 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | Francisco Giner de los Rios, creador de la Institució Lliure d’Ensenyament va lluitar per aconseguir un gran canvi en l’educació d’aquella època. Així com Rudolf Steiner, interessat a donar un tomb al sistema educatiu, ja que defén una educació completament lliure per aconseguir formar éssers humans lliures capaços de potenciar les seues capacitats. Ambdós coincideixen en la necessària ajuda de tots els components del sistema educatiu per millorar l’educació. En primer lloc, es parla dels principis metodològics de la ILE i la pedagogia Waldorf, dues pedagogies distants en el temps però amb idees comunes. A continuació, es fa una recopilació de l’extensió de la metodologia Waldorf arreu del món. Per confirmar aquesta expansió disposem del relat d’una mestra d’un jardí d’infància de Kènia que relata la seua experiència com a mestra en un centre on es porta a terme la pedagogia Waldorf de Rudolf Steiner. Més endavant, es mostra un recull de materials audiovisuals per reflectir el dia a dia en una aula d’un centre on s’aplica la metodologia Waldorf, on apareixen les activitats quotidianes realitzades a l’escola, així com testimonis de pares, mares i mestres Waldorf sobre aquesta pedagogia. Tot seguit, es realitza una comparativa entre les diferents pedagogies existents al llarg del temps per observar les semblances i diferències entre aquestes pel que fa a l’educació de l’infant. Com a recapitulació, coneixerem el projecte educatiu de l’Associació Socio-Cultural Vent de Llevant situada a la província de Castelló, concretament a Vila-real, municipi del País Valencià, de la mà d’una de les persones que lluiten actualment per portar endavant aquest somni, la creació d’una escola d’educació infantil on s’eduque seguint els principis metodològics de la pedagogia Waldorf. | ca_CA |
dc.description.abstract | Francisco Giner de los Ríos, founder of the Free Institution of Education, fought to achieve a big change in education at that time. As Rudolf Steiner, he was interested in a reformation on the educational system, because he defends a free education to educate completely free human beings able to enhance their skills. Both agree on the necessary support of all components of the education system to improve education. First, the methodological principles of Waldorf education and ILE, are discussed two pedagogies distant in time but with common ideas. Secondly, there is a compilation of the extension of Waldorfs methodology worldwide. To confirm this expansion, we have the story of a teacher of a kindergarten in Kenya who describes her experience as a teacher in a school where Waldorf Rudolf Steiner’s pedagogy is being conducted. Later, there is a collection of audiovisual materials to reflect the day to day in a classroom of a school where Waldorf’s methodology is applied. The material shows everyday activities, which are conducted in schools, as well as testimonials from Waldorf’s parents and teachers about this. Then, a comparison between the different existing pedagogies over time to observe the similarities and differences between them regarding the education of the child. As a recap, we will know the educational project of the Socio-Cultural Association “Vent de Llevant” located in the province of Castellon, particularly in Villarreal, Valencian municipality. There the count on the support of the people currently struggling to carry out this dream, creating a kindergarten school where education is based on following the methodological principles of Waldorf’s pedagogs. | ca_CA |
dc.format.extent | 47 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | ILE | ca_CA |
dc.subject | Waldorf | ca_CA |
dc.subject | Giner | ca_CA |
dc.subject | Steiner | ca_CA |
dc.subject | Educació | ca_CA |
dc.subject | Institution free of Education | ca_CA |
dc.subject | Education | ca_CA |
dc.title | Plantejament de les línies de l’Escola Nova en l’Educació Infantil a través de la literatura: La Pedagogia Waldorf: Una educació per a la vida | ca_CA |
dc.title.alternative | La Pedagogia Waldorf: Una educació per a la vida | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840