Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBallester-Arnal, Rafael
dc.contributor.authorGil-Llario, MD
dc.contributor.authorGiménez-García, Cristina
dc.contributor.authorKalichman, Seth C.
dc.date.accessioned2016-03-10T11:38:30Z
dc.date.available2016-03-10T11:38:30Z
dc.date.issued2015-07
dc.identifier.citationBALLESTER ARNAL, Rafael; GIL LLARIO, María Dolores; GIMÉNEZ GARCÍA, Cristina; KALICHMAN, Seth C. What Works Well in HIV Prevention Among Spanish Young People? An Analysis of Differential Effectiveness Among Six Intervention Techniques. AIDS and Behavior (2015), v. 19, issue 7, pp. 1157-1169ca_CA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/153245
dc.description.abstractThe AIDS epidemic remains a concern of public health among young people and adolescents. Prevention programs have revealed diverse deficiencies to attain their main goal: preventing risky behaviors. This experimental study evaluates the differential effectiveness of six intervention techniques for preventing HIV/AIDS based on informational-motivational-behavioral Model (talk, website, attitudinal discussion, participation of a seropositive person, fear induction and role play). 239 Spanish young people took part in an experimental design to evaluate six intervention techniques and a non-intervention condition, through changes in their knowledge, attitudes and protective sex behavior. Our findings support a general effectiveness of preventive intervention techniques comparing non-intervention. In particular, the motivational techniques reveal more effectiveness for these Spanish young people. Therefore, it is required identifying a differential impact of the intervention techniques when implementing HIV behavioral interventions.ca_CA
dc.description.abstractLa epidemia del VIH todavía supone un problema de salud pública entre la población joven y adolescente. Los programas de prevención han revelado diversas deficiencias para conseguir su objetivo: prevenir las conductas de riesgo. Este estudio experimental evalúa la eficacia diferencial de seis técnicas de intervención para prevenir el VIH-Sida, basados en el Modelo Información-Motivación-Conducta (charla, web, discusión actitudinal, participación de una persona seropositiva, inducción del miedo y juego de roles). 239 jóvenes españoles participaron en un diseño experimental para evaluar seis técnicas de intervención y una condición de no intervención, mediante cambios en su conocimiento, actitudes y conducta sexual segura. Nuestros hallazgos apoyan la efectividad general de las técnicas de intervención preventivas frente a la no intervención. En particular, las técnicas motivacionales revelan más efectividad para este tipo de jóvenes. Así pues, parece necesario identificar el impacto diferencial de las técnicas de intervención cuando son implementadas.ca_CA
dc.description.sponsorShipThis work was supported by ‘‘Foundation to HIV-AIDS Research and Prevention in Spain’’ (FIPSE) (Ref. 14.436)ca_CA
dc.format.extent33 p.ca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherSpringerca_CA
dc.relation.isPartOfAIDS and Behavior (2015), v. 19, issue 7ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectEffectivenessca_CA
dc.subjectHIV/AIDS preventionca_CA
dc.subjectYoung peopleca_CA
dc.subjectEvaluationca_CA
dc.subjectIntervention techniqueca_CA
dc.titleWhat Works Well in HIV Prevention Among Spanish Young People? An Analysis of Differential Effectiveness Among Six Intervention Techniquesca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1007/s10461-014-0863-3
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10461-014-0863-3ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • IILP_Articles [86]
    Articles dels membres IILP, i altres seleccionats per la seua afinitat amb la investigació interdisciplinària de l'Institut
  • PSB_Articles [1291]
    Articles de publicacions periòdiques

Mostrar el registro sencillo del ítem