• closedAccess   Analysis of the contributions to the SDGs of university students by degrees 

      Ferrando, Lara; Alcacer Sales, Aleix; Lloria, Atanasia; Martínez-García, Marina; Martínez Serrano, Belén; Pérez-Suay, Adrián; Epifanio, Irene IEEE (2022-11-17)
      The perception of the SDGs of the students of our degrees, who belong to different areas, has been analyzed through an online survey. The objective was not to know their knowledge, but we focused on knowing their opinion ...
    • openAccess   Análisis de arquetipos de las respuestas del estudiantado a las encuestas docentes 

      Epifanio, Irene Publicacions de la Universitat Jaume I (2018-10-15)
      Una forma habitual de valorar la docencia del profesorado es, en parte, a través de las encuestas a los estudiantes. Los datos en bruto, no resumidos, ofrecen la posibilidad de ser examinados. En este trabajo se ilustrará ...
    • openAccess   Application of polynomial algebras to non-linear equation solvers 

      Canela, Jordi; Pérez-Palau, Daniel Universitat Politècnica de València (2022)
    • openAccess   Archetypal contour shapes 

      Alcacer Sales, Aleix; Epifanio, Irene; Ibáñez Gual, Maria Victoria; Simó, Amelia Università di Cassino e del Lazio Meridionale. Centro Editoriale di Ateneo (2019)
      Shapes are represented by contour functions from planar object outlines. Functional archetypal analysis is proposed to describe closed contour shapes. Each contour function is approximated by a convex combination of ...
    • openAccess   Competencia digital y pensamiento computacional en el grado de maestro en educación primaria 

      Llopis Nebot, María Ángeles; Adell-Segura, Jordi; Esteve-Mon, Francesc M.; Pacheco Aparicio, Julio; Valdeolivas-Novella, Mª Gracia Universitat de Lleida (2018)
      El Pensamiento Computacional está considerado hoy día como una habilidad clave en edu- cación y ha sido incluido en la agenda digital de la Comisión Europea como esencial dentro de las competencias digitales del siglo ...
    • openAccess   Comunidades de práctica predoctorales: Diez años del Seminari Predoc en la Facultat de Ciències Matemàtiques 

      Calvo Bayarri , Gabriel; Castillo-Medina, Jaime; Cosme Llópez, Enric; Dantas, Sheldon; Giménez Conejero, Roberto; Martínez-Minaya, Joaquín; Reula Martín, Miguel Universitat Politècnica de València (2022-07-06)
      The Seminari Predoc is a community of practice organised by PhD students together with the Faculty of Mathematical Sciences of the Valencia University. The aim of these seminars is to help participants to refine and ...
    • openAccess   Dynamics of Newton method for symmetric quartic polynomial 

      Campos, Beatriz; Garijo, Antonio; Jarque, Xavier; Vindel, Pura Sociedad Española de Matemática Aplicada (SEMA) (2017-06-26)
      We consider the Newton method on symmetric quartic polynomials. The parameter space is divided into different regions with different dynamical behaviours. In this paper, we study the dynamics for values of the parameter ...
    • openAccess   Estudio de la fiabilidad de un sensor IoT de PM de bajo coste en ambientes interiores y exteriores 

      Juan, Pablo; Trilles, Sergio; Vicente, Ana Belen; Meseguer Costa, Sergio; Serra, Laura Congreso Nacional del Medio Ambiente (CONAMA) (2020)
      El conocimiento en tiempo real de la calidad del aire permite alertar a la población frente a los episodios de alta concentración de una forma rápida y directa. Los recientes avances en el campo de la sensorización, y las ...
    • openAccess   Implementación de un entorno virtual para la enseñanza/aprendizaje a distancia de las Matemáticas 

      Castelló Benavent, Joaquín; Galindo, Carlos; Gregori, Pablo; Martínez, Vicente; Castañeda Díaz, Jorge Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza (2019-10-09)
      En este trabajo detallamos como poner en práctica un Entorno Virtual de Enseñanza/Aprendizaje en el ámbito de las matemáticas. Explicamos cómo hacerlo desde sus inicios, cuando se realiza el diseño del mismo, también ...
    • closedAccess   Improvement in the area of statistics 

      Chiralt, Cristina; Picazo González, Juan José IATED (2023)
      The subject ”Statistics 1011” is part of the second year of the degrees in Business Administration, Economics and Finance and Accounting that is taught at the Faculty of Legal and Social Sciences at the Jaume I University ...
    • openAccess   Is Mathematics e-Learning Possible? 

      Martínez, Vicente; Gregori, Pablo Sociedad Española de Matemática Aplicada (SEMA) (2017-06-26)
      For centuries, face-to-face learning has been the methodology used in all educational fields. Currently, the emergenceof new technologies has caused that distance education gains ground everyday, mainly because of the cost ...
    • closedAccess   Learning about Student Performance from Moodle logs in a Higher Education Context 

      Pérez-Suay, Adrián; Van Vaerenbergh, Steven; Piles, Maria; Laparra, Valero; Pascual Venteo, Ana Belen; Ruescas, Ana Belen; FERNANDEZ MORAN, ROBERTO; Martínez-García, Marina; Adsuara, Jose; Amorós, Julia; Muñoz-Marí, Jordi; Epifanio, Irene; Fernández Torres, Miguel Ángel IEEE (2022-11-16)
      Learning Management Systems (LMS) are educational tools used to plan, implement and assess the learning-teaching procedure. LMS are continuously acquiring data from students in their learning progress when they interact ...
    • closedAccess   Mainstreaming gender in mathematics university teaching and an assessment from students and teachers 

      Epifanio, Irene; Ferrando, Lara; Martínez Garcia, marina IEEE (2021)
      Although Spanish law obligates the integration of a gender perspective in university teaching, this does not happen in reality and much less in math subjects. We provide guidelines for reviewing math courses from a gender ...
    • openAccess   Methodology applied in mathemathics for high performance students 

      Teba Moreno, María Dolores; Juan, Pablo; Lapeña, S. International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2018-06-02)
      In this study we present a methodology to satisfy the needs presented by the students with high performance in the Compulsory Secondary Education. This methodology will be part of the “Enrichment Group” and it has some ...
    • openAccess   Modeling excess weight in Spain by using deterministic and random differential equations 

      Calatayud, Julia Universitat Politècnica de València (2021-07-14)
      In this work, the aim is to model the data from the Spanish National Health Survey (ENSE) 2017, which gathers the percentage of overweight and obese adults in Spain from 1987 to 2017. A compartmental system of differential ...
    • openAccess   Newton–Okounkov Bodies of Exceptional Curve Plane Valuations Non-positive at Infinity 

      Galindo, Carlos; Montserrat Delpalillo, Francisco José; Moyano-Fernández, Julio José; Nickel, Matthias Springer (2018-11-04)
      In this note we announce a result determining the Newton–Okounkov bodies of the line bundle OP2(1) with respect to exceptional curve plane valuations non-positive at infinity.
    • openAccess   Preparation and exploitation of digital resources in the settlement of trigonometrical problems 

      Braulio-Gonzalo, Marta; Juan, Pablo; Lorenzo, Gil; Camarero, Jorge IATED (2013)
    • openAccess   Puesta en marcha de plan de actuación en respuesta a prescripciones eur- ace® para la formación y evaluación de competencias transversales en las ingenierías del ámbito industrial de la Universitat Jaume I 

      Alfonso, j. Carlos; Balaguer, Pedro; Beltrán Porcar, Vicente; Bovea, María D; Chiralt, Cristina; Colomer Mendoza, Francisco José; Gozalbo Nebot, Ana; Hernandez, Leonor; Ibáñez Usach, Carmen; Iserte, Sergio; Juliá Bolívar, José Enrique; Llopis, Rodrigo; Martí Forés, Sergio; Martínez-León, Lluís; Martínez-Rodrigo, María D.; Orts Tarí, María José; Piquer, Ana; Recatalá Ballester, Gabriel; Romero Pérez, Julio Ariel; Sánchez García-Vacas, Daniel; Sanchez-Marin, Francisco; Sánchez-Vilches, Enrique; Mondragon, Rosa Publicacions de la Universitat Jaume I (2017-11-09)
      Los grados en ingenierías del ámbito industrial de la Universitat Jaume I (Grado en Ingeniería en Tecnologías Industriales, Ingeniería Mecánica, Ingeniería Eléctrica e Ingeniería Química) han participado recientemente ...
    • openAccess   Relación entre contaminantes atmosféricos, variables meteorológicas y casos de COVID-19 en ciudades europeas 

      Vicente, Ana Belen; Chaudhuri, Somnath; Juan, Pablo; Díaz Ávalos, Carlos; Serra, Laura Congreso Nacional del Medio Ambiente (CONAMA) (2020)
      La preocupación por conocer la relación entre los niveles de contaminación del aire y las muertes por enfermedades virales no es nueva. Algunos estudios encontraron que los pacientes con SARS, un virus respiratorio ...
    • openAccess   Same-age Tutoring in Maths using ICT: From Computational Math Students to Chemistry Students 

      Gual-Arnau, Ximo; Lluch Peris, Ana María Universidad Politécnica de Valencia (2021)
      En este trabajo exponemos un proyecto educativo basado en la tutorización por pares entre estudiantado de la misma edad (same-age tutoring) que cursan la asignatura de Matemáticas I pero en dos grados diferentes como son ...