Mostrar el registro sencillo del ítem
Estudi comprensiu de les habilitats de teoria de la ment en adults amb Síndrome de Down i altres tipus de discapacitat intel·lectual
dc.contributor | Andrés Roqueta, Clara | |
dc.contributor.author | Soria-Izquierdo, Eloy | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2016-01-13T12:23:44Z | |
dc.date.available | 2016-01-13T12:23:44Z | |
dc.date.issued | 2015-09-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/144848 | |
dc.description | Treball final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW021. Curs acadèmic 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | Antecedents: La Teoria de la Ment (TM) és important per desenvolupar relacions socials i comprendre les ments i accions d’altres persones. Les persones amb Síndrome de Down (SD) i Discapacitat Intel·lectual (DI) presenten dificultats en alguns nivells de TM (com ara creences falses o reconeixement d’expressions facials), encara que la majoria d’estudis provenen de població infantil i en l’edat adulta les evidències són escasses i incompletes. Objectius: Aquest estudi pretén oferir un perfil comprensiu de les habilitats de TM en persones adultes amb SD i DI, ampliant la informació prèvia sobre aquest tema, així com esbrinar quin tipus de variables són predictores d’un millor nivell de TM dintre de la població adulta amb DI. Mètodes i Procediments: Trenta-sis adults (divuit d’ells amb SD i altres divuit amb DI), es van avaluar amb tasques de TM apropiades per a ser resoltes entre 4 i 10 anys, llenguatge, funcions executives, raonament no-verbal i una tasca per avaluar la relació entre iguals (sociometria). Resultats: Tota la població amb DI (SD i DI amb altres dificultats) van demostrar un nivell baix en totes les tasques de TM. El grup Diva obtindré, en general, millors resultats que el grup amb SD. Les variables millor predictores de les habilitats de TM són, en primer lloc el llenguatge, i en segon lloc les funcions executives. Conclusions: Les persones adultes amb SD presenten dificultats amb les tasques de TM, encara que siguen més hàbils que altres adults en altres trastorns (ex. Autisme) a l’hora de relacionar-se amb els iguals. Aquestes dificultats es relacionen, sobretot, amb el seu nivell de llenguatge i funcions executives, i al seu nivell de CI no-verbal. 2 Implicació: Aquests resultats destaquen la importància de dur a terme una intervenció en distints nivells de TM (no només a nivell emocional) per a persones adultes amb SD en particular, i DI en general, i així poder millorar la qualitat i percepció de les relacions socials amb els iguals. | ca_CA |
dc.format.extent | 59 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Psicopedagogia | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Psicopedagogía | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Educational Psychology | ca_CA |
dc.subject | Síndrome de Down (SD) | ca_CA |
dc.subject | Discapacitat intel·lectual (DI) | ca_CA |
dc.subject | Llenguatge | ca_CA |
dc.subject | Funcions executives | ca_CA |
dc.subject | Adults | ca_CA |
dc.title | Estudi comprensiu de les habilitats de teoria de la ment en adults amb Síndrome de Down i altres tipus de discapacitat intel·lectual | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Psicopedagogia [231]
SAW020, SAW021, SAW022, SAW023