Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorAndrés Roqueta, Clara
dc.contributor.authorSoria-Izquierdo, Eloy
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2016-01-13T12:23:44Z
dc.date.available2016-01-13T12:23:44Z
dc.date.issued2015-09-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/144848
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW021. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractAntecedents: La Teoria de la Ment (TM) és important per desenvolupar relacions socials i comprendre les ments i accions d’altres persones. Les persones amb Síndrome de Down (SD) i Discapacitat Intel·lectual (DI) presenten dificultats en alguns nivells de TM (com ara creences falses o reconeixement d’expressions facials), encara que la majoria d’estudis provenen de població infantil i en l’edat adulta les evidències són escasses i incompletes. Objectius: Aquest estudi pretén oferir un perfil comprensiu de les habilitats de TM en persones adultes amb SD i DI, ampliant la informació prèvia sobre aquest tema, així com esbrinar quin tipus de variables són predictores d’un millor nivell de TM dintre de la població adulta amb DI. Mètodes i Procediments: Trenta-sis adults (divuit d’ells amb SD i altres divuit amb DI), es van avaluar amb tasques de TM apropiades per a ser resoltes entre 4 i 10 anys, llenguatge, funcions executives, raonament no-verbal i una tasca per avaluar la relació entre iguals (sociometria). Resultats: Tota la població amb DI (SD i DI amb altres dificultats) van demostrar un nivell baix en totes les tasques de TM. El grup Diva obtindré, en general, millors resultats que el grup amb SD. Les variables millor predictores de les habilitats de TM són, en primer lloc el llenguatge, i en segon lloc les funcions executives. Conclusions: Les persones adultes amb SD presenten dificultats amb les tasques de TM, encara que siguen més hàbils que altres adults en altres trastorns (ex. Autisme) a l’hora de relacionar-se amb els iguals. Aquestes dificultats es relacionen, sobretot, amb el seu nivell de llenguatge i funcions executives, i al seu nivell de CI no-verbal. 2 Implicació: Aquests resultats destaquen la importància de dur a terme una intervenció en distints nivells de TM (no només a nivell emocional) per a persones adultes amb SD en particular, i DI en general, i així poder millorar la qualitat i percepció de les relacions socials amb els iguals.ca_CA
dc.format.extent59 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Psicopedagogiaca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Psicopedagogíaca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Educational Psychologyca_CA
dc.subjectSíndrome de Down (SD)ca_CA
dc.subjectDiscapacitat intel·lectual (DI)ca_CA
dc.subjectLlenguatgeca_CA
dc.subjectFuncions executivesca_CA
dc.subjectAdultsca_CA
dc.titleEstudi comprensiu de les habilitats de teoria de la ment en adults amb Síndrome de Down i altres tipus de discapacitat intel·lectualca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem