Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorCanales Leiva, Joaquim
dc.contributor.authorSegura Ferrer, Jesús
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció
dc.date.accessioned2015-12-16T12:06:21Z
dc.date.available2015-12-16T12:06:21Z
dc.date.issued2015-11-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/143758
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractAquest és un Treball de Fi de Màster (TFM) de la modalitat de millora educativa, tal com s’indica a la normativa corresponent de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquest projecte sorgeix com una millora educativa per als alumnes de quart d’ESO de l’Institut d’Educació Secundària Els Ports, de Morella. Mitjançant indicadors com ara l’observació directa, la verificació dels resultats acadèmics dels alumnes i l’opinió del tutor, es va observar falta de motivació per part d’alguns alumnes i un abandonament de la matèria per part d’un altres alumnes, dins de la classe de Física i Química. La metodologia que s’ha utilitzat per a dur a terme aquest projecte és la “investigació-acció”. Aquesta metodologia tracta de solucionar un problema detectat dins d’una àrea concreta, recopilar informació per a aplicar unes tècniques adequades, proposar activitats que milloren allò que s’ha considerat com el problema i, finalment, avaluar l’impacte que aquestes activitats han tingut en l’alumnat i buscar una nova millora per a iniciar un altre cicle d’investigació-acció. La metodologia que s’ha aplicat en aquest projecte està dins de les anomenades TACs, o Tècniques d’Aprenentatge Cooperatiu, més concretament, el projecte es basa en l’ús de la metodologia de la tutoria entre iguals a l’hora de resoldre els problemes numèrics que sorgeixen en posar en pràctica els conceptes que s’ensenyen i s’aprenen en les classes de Física i Química. Per a treballar amb aquesta àrea de millora es va realitzar una observació directa del treball del tutor, on es va veure que alguns alumnes posaven més interès que altres en la resolució de problemes. Per a avaluar aquestes activitats es va preguntar als alumnes, s'ha elaborat un diari de la investigació, el tutor avaluarà la millora i també s’estudien les qualificacions acadèmiques obtingudes fins al moment. El resultat d’aquesta metodologia es pot considerar positiu, ja que els alumnes prefereixen treballar en grup que individualment, les qualificacions han estat bones i la comprensió dels conceptes aplicats ha estat bona.
dc.format.extent34 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleLa tutoria entre iguals aplicada a la resolució de problemes en física i químicaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem