Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorFernández-Nadal, Carmen-María
dc.contributor.authorVivas Odina, Hugo
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art
dc.date.accessioned2015-12-16T09:27:58Z
dc.date.available2015-12-16T09:27:58Z
dc.date.issued2015-11-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/143750
dc.descriptionTreball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractLa irrupció de les tecnologies digitals a finals del segle XX i inicis del XXI ha suposat una revolució en la manera en què els éssers humans ens comuniquem i en la manera en què creem i consumim informació. El nou paradigma digital necessita d’una nova educació i ens proporciona ferramentes per a construir-la. Els Sistemes d’informació Geogràfica (SIG) han possibilitat noves maneres d’aproximar-nos al coneixement geogràfic. Encara que de manera incipient, comencen també a aparèixer en la xarxa mapes històrics interactius basats en SIG que poden suposar una millora substancial en el camp de la didàctica de la història. En primer lloc, perquè els mapes històrics interactius encaixen perfectament en els esquemes teòrics de noves metodologies educatives que necessiten d’una actitud activa per part de l’alumnat i que garanteixen l’adquisició d’un coneixement significatiu, el desenvolupament de les múltiples intel·ligències humanes i d’una sèrie de competències bàsiques que tot alumne ha de fer seues al finalitzar l’educació obligatòria. Açò suposa deixar enrere, per fi, la metodologia expositiva que ha caracteritzat l’ensenyament d’història des de temps immemorials i que ve associada a un coneixement fràgil i memorístic. I, en segon lloc, perquè ens permet estudiar la història des de les seues dos dimensions: el temps i l’espai. A causa del seu llenguatge narratiu, la història ha trobat dificultats a l’hora d’expressar-se espacialment; el mapa, el recurs didàctic per excel·lència a l’hora d’estudiar l’espai, mai ha sigut l’instrument predilecte dels historiadors perquè no permetia expressar la dimensió temporal d’aquesta ciència. Ara, gràcies als mapes històrics interactius, és possible fer-ho i açò suposa un canvi revolucionari en la manera en què entenem el mapa com a ferramenta per a expressar i consumir informació històrica. Per suposat, açò té implicacions transcendentals no només en la investigació històrica, sinó també en la manera en què els docents d’història poden planificar i dur a terme les seues classes. Encara que puga parèixer un treball sobre recursos didàctics, ens trobem davant d’un treball d’investigació educativa –ací no es pretén crear cap recurs didàctic- que s’emmarca dins la modalitat número 2 de les tipologies establertes en la normativa general dels treballs de fi de màster de la Universitat Jaume I i que aborda l’anàlisi dels mapes històrics interactius com a potencial recurs didàctic en l’ensenyament d’història.ca_CA
dc.format.extent38, [10] p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleEls mapes històrics interactius com a recurs didàctic en l'ensenyament d'històriaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain