Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorSales Ciges, Auxiliadora
dc.contributor.authorPérez Mengual, Marta
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2015-12-09T08:32:21Z
dc.date.available2015-12-09T08:32:21Z
dc.date.issued2015-11-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/142888
dc.descriptionTreball de Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractEn el present treball es realitza un estudi sobre la participació dels xiquets i xiquetes del curs de Primer de Primària d’un centre CAES de la ciutat de Castelló. Fruit d’un període previ d’observació participant durant les pràctiques inclusives realitzades en aquest centre, es duu a terme una recollida de dades per analitzar el problema subjacent: l’escassa participació que tenen els nens tant en aquest tipus de pràctiques com en la resta de transcurs de la jornada escolar. Sense una participació activa a l’aula que facilite la construcció del coneixement i inicie els processos de pensament i autonomia dels individus, que convertisca els problemes quotidians en objectes de coneixement, i que oferisca cultura i intercanvi no es podrà assolir la finalitat última d’aquest centre, que ser una escola inclusiva, plural i democràtica. D’aquesta manera la proposta d’acció que es duu a terme planteja sensibilitzar aquest alumnat i treballar la participació mitjançant activitats en forma de dinàmiques inserides en el seu horari escolar per tal que aquestes esdevinguen un punt de partida i impulsen una actitud favorable vers la participació, tant a l’aula com fora d’aquesta. Els resultats d’aquesta acció tracten de demostrar l’acompliment general dels objectius plantejats per a un marc inicial del treball de la participació, no obstant reclamen unes dades que fasen evident si la proposta realitzada esta complint algun efecte quantificable en la conducta dels alumnes. Així, interpretem els resultats d’aquest estudi com una porta oberta al foment de la interacció dialògica i a la participació , amb la finalitat última d’aconseguir les travessar les parets de l’aula contribuint a la formació d’aquells ciutadans democràtics, informats i crítics, solidaris i disposats a la acció que busquem. Paraules clau: escola inclusivaca_CA
dc.format.extent44 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Psicopedagogiaca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Psicopedagogíaca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Educational Psychologyca_CA
dc.subjectEscola inclusivaca_CA
dc.subjectParticipacióca_CA
dc.subjectEscola democràticaca_CA
dc.subjectPràctiques inclusivesca_CA
dc.subjectInteracció.ca_CA
dc.titleLa Participació: treballar-la a l'aula, fomentar-la al dia a diaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem