La Participació: treballar-la a l'aula, fomentar-la al dia a dia
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La Participació: treballar-la a l'aula, fomentar-la al dia a diaAutoría
Tutor/Supervisor
Sales Ciges, AuxiliadoraTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-11-23Editor
Universitat Jaume IResumen
En el present treball es realitza un estudi sobre la participació dels xiquets i xiquetes del curs de Primer de Primària d’un centre CAES de la ciutat de Castelló. Fruit d’un període previ d’observació participant ... [+]
En el present treball es realitza un estudi sobre la participació dels xiquets i xiquetes del curs de Primer de Primària d’un centre CAES de la ciutat de Castelló. Fruit d’un període previ d’observació participant durant les pràctiques inclusives realitzades en aquest centre, es duu a terme una recollida de dades per analitzar el problema subjacent: l’escassa participació que tenen els nens tant en aquest tipus de pràctiques com en la resta de transcurs de la jornada escolar. Sense una participació activa a l’aula que facilite la construcció del coneixement i inicie els processos de pensament i autonomia dels individus, que convertisca els problemes quotidians en objectes de coneixement, i que oferisca cultura i intercanvi no es podrà assolir la finalitat última d’aquest centre, que ser una escola inclusiva, plural i democràtica. D’aquesta manera la proposta d’acció que es duu a terme planteja sensibilitzar aquest alumnat i treballar la participació mitjançant activitats en forma de dinàmiques inserides en el seu horari escolar per tal que aquestes esdevinguen un punt de partida i impulsen una actitud favorable vers la participació, tant a l’aula com fora d’aquesta. Els resultats d’aquesta acció tracten de demostrar l’acompliment general dels objectius plantejats per a un marc inicial del treball de la participació, no obstant reclamen unes dades que fasen evident si la proposta realitzada esta complint algun efecte quantificable en la conducta dels alumnes. Així, interpretem els resultats d’aquest estudi com una porta oberta al foment de la interacció dialògica i a la participació , amb la finalitat última d’aconseguir les travessar les parets de l’aula contribuint a la formació d’aquells ciutadans democràtics, informats i crítics, solidaris i disposats a la acció que busquem.
Paraules clau: escola inclusiva [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball de Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess