Listar CLR_2014_núm.13 por título
-
Función de la imagen gráfica en el discurso académico y profesional: aplicación a un corpus de revistas podológicas
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)Based on a corpus of podiatry journals, this article analyzes the different degrees of figurativeness or iconicity of the illustrations, and their functions in journal discourse. This subject is approached from the ... -
La guía turística culta, un género híbrido entre la divulgación y el ensayo: Joan Fuster y El País Valenciano
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)Texts of scientific diffusion play a very important part in the spreading of knowledge beyond specialist and academic environments. A notable example with regard to geography and, more generally, the description of a ... -
Los discursos de la pandemia. Nuevas estrategias de comunicación del riesgo en un nuevo contexto sociocultural
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)This paper proposes a rhetorical-discourse framework for the analysis of public health crisis. The last epidemic crisis have highlighted the problematical character of definitions of health risk, illness/disease, health, ... -
Número 13 completo. Cultura, Lenguaje y Representación: Gestión social de los conocimientos
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014) -
Política económica y comunicación. Estrategias informativas en las ruedas de prensa del Ejecutivo español
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)The analysis of the speeches of the representatives of the Executive in the press conference after the first Council of Ministers of the current Spanish legislature provides an insight into the initiatives to legitimize ... -
Presentación
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014) -
La transposición didáctica interna de la Revolución Industrial en manuales de enseñanza media: textualización de las nociones de cambio y causalidad
Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees (2014)This paper analyses the pedagogical concept of didactic transposition by applying it to the case of the body of knowledge «Industrial Revolution» as textualized in a sample of five History textbooks for the 4th grade of ...