Mostrar el registro sencillo del ítem
Resolució d'activitats geomètriques a través de la manipulació en xiquets amb TEA grau 1
dc.contributor | Ventura Campos, Noelia | |
dc.contributor.author | Jiménez Mallén, Sara | |
dc.date.accessioned | 2015-10-21T10:52:20Z | |
dc.date.available | 2015-10-21T10:52:20Z | |
dc.date.issued | 2015-07-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/136528 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball Final de Grau exposa una experiència d’aprenentatge servei des de l’àrea de didàctica de les Matemàtiques. En la seua aplicació està involucrada una xiqueta amb Trastorn d’Espectre Autista de grau 1 de sisè de Primària intervinguda mitjançant sessions pràctiques en l’Associació d’Àsperger de Castelló. L'aplicació d'aquesta metodologia consisteix en el disseny de materials manipulatius en l’àrea de la geometria amb l’objectiu de millorar la comprensió dels continguts considerant com a base important els jocs i recursos lúdics perquè aporten diversió. Es parteix de les bases teòriques d’autors per iniciar-se en aquest treball. Per tant, amb materials didàctics, es pretén introduir conceptes geomètrics i motivar a la xiqueta en les matemàtiques. Aquest treball, parteix dels coneixements geomètrics previs de la xiqueta avaluats abans de la intervenció amb els materials manipulatius. Aquesta va durar 12 setmanes. Els resultats obtinguts mostren que la manipulació millora la capacitat de comprensió, on s’observa una capacitat de resposta ràpida i eficaç en la resolució de problemes. A més, utilitza de manera correcta i adequada les nocions geomètriques, així com la representació en el paper. Comprèn i interpreta nocions geomètriques presents en contextos reals, relacionats amb formes geomètriques de l’entorn. Per tant, associa les nocions teòriques i pràctiques estudiades amb contextos quotidians. | ca_CA |
dc.format.extent | 31 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Materials manipulatius | ca_CA |
dc.subject | Geometria | ca_CA |
dc.subject | APS | ca_CA |
dc.subject | Capacitat de comprensió | ca_CA |
dc.title | Resolució d'activitats geomètriques a través de la manipulació en xiquets amb TEA grau 1 | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840