Mostrar el registro sencillo del ítem
És possible un aprenentatge significatiu del pas del temps? : proposta d’innovació educativa
dc.contributor | Vidal Prades, Emma Dunia | |
dc.contributor.author | Moliner Torres, Ángela | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2015-09-18T11:34:34Z | |
dc.date.available | 2015-09-18T11:34:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/133226 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | La dificultat i la confusió fan del temps un concepte enrevessat, sobretot a l‟hora d‟assimilar-lo. Açò comporta un alt grau de complicació tant en el seu ensenyament com en l‟aprenentatge, fent que no sigui gens fàcil apropar aquesta comprensió a les i els més menuts. El docent ha de procurar que el seu alumnat desenrotlli els esquemes mentals i estableixi progressivament relacions entre l‟ara i el abans. Per contestar interrogants sobre el present, és necessari fer veure i comprendre que va existir un passat que el determina. Ha de ser conscient que allò que coneix avui, potser ahir també hi era però no com ara, que hagi aparegut recentment o hagi desaparegut. Per tant, s‟ha de fer que comprenguin que el temps és el fenomen que ha fet possible la vida tal i com la coneixen, i que demà farà possible clarificar les inquietuds d‟avui. Davant aquesta situació i les consideracions didàctiques a tindre en compte, s‟exposa la planificació, l‟aplicació pràctica i l‟anàlisi dels resultats d‟un projecte de treball innovador per inculcar el pas del temps a l‟aula de Primària, caracteritzat per una metodologia activa. Es pretendrà que els i les alumnes siguin investigadors del passat del seu poble, a través de la informació que podran recollir i captar especialment d‟un procés d‟història oral. Tanmateix, el tractament de fotografies antigues del poble i la comparació d‟aquestes amb les seues actuals, serà un recurs molt important dins del projecte per ser conscient del pas del temps. Així doncs, l‟objectiu d‟aquest projecte serà adquirir la noció de temporalitat d‟una manera significativa i des d‟una visió constructivista de l‟aprenentatge. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Paso del tiempo | ca_CA |
dc.subject | Tiempo | ca_CA |
dc.subject | Experiencia | ca_CA |
dc.subject | Aprendizaje por experiencia | ca_CA |
dc.subject | Temporalidad | ca_CA |
dc.subject.other | Temps | ca_CA |
dc.subject.other | Aprenentatge per experiència | ca_CA |
dc.title | És possible un aprenentatge significatiu del pas del temps? : proposta d’innovació educativa | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840