Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorIborra i Mondéjar, Vicent Juli
dc.date.accessioned2015-09-17T09:15:31Z
dc.date.available2015-09-17T09:15:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/132746
dc.descriptionXVIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2013)ca_CA
dc.description.abstractEl marc d'aquest article se centra en els personatges de les consoles Nintendo passats a cartolina. L’anomenat papercraft és una construcció de figures tridimensionals de paper o cartolina, similar a l'origami. No obstant això, difereix de l'origami perquè els seus patrons poden consistir en moltes peces de paper tallades amb tisores o cúter i unides amb cola, cosa que no pot succeir amb l'origami que només permet doblegar paper i mai retallar-lo o enganxar-lo. Un passeig per Internet permet descobrir gran quantitat de figures papercraft 3D dels personatges més famosos de les consoles de videojocs totalment tallats a mà, les quals donen una nova sensació de profunditat i dimensió a les imatges icòniques de la cultura geek pop, és a dir, tot allò relacionat amb la tecnologia, la informàtica i qualsevol afició poc habitual, -en anglès el terme geek és equivalent al terme friki a Espanya-. En aquest sentit sembla que hi ha un nexe d'unió entre l'art geek, allò gamer (del jugador de videojocs) i otaku (aficionats a l'anime o manga), i el papercraft o art de paper. Així, els personatges papercraft dels videojocs poden ser considerats una extensió o complement al videojoc, on el jugador eixampla l'àmbit d’actuació, de la pantalla al món físic i amb figures tridimensionals de cartolina o paper dels seus personatges favorits. El web Nintendo Papercraft sembla ser va començar amb un blog amb 17 visitants que ara en té prop de 3000 diaris. En aquesta anàlisi s'estudia primerament la relació entre la cultura papercraft, el disseny de videojocs no comercials sobretot per a dispositius mòbils, tablets i smartphones, i el món del manga i anime. Per altra banda, dins del camp de l’ensenyament, els personatges papercraft de Nintendo poden ser una excusa per a introduir a l’alumnat adolescent conceptes de disseny volumètric dins de les disciplines de creació d’objectes.ca_CA
dc.format.extent14 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca nº 18, 2013, pp. 603-616ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectFilosofiaca_CA
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subjectPhilosophyca_CA
dc.subjectHistòriaca_CA
dc.subjectHistoriaca_CA
dc.subjectHistoryca_CA
dc.subjectArtca_CA
dc.subjectArteca_CA
dc.subjectArtsca_CA
dc.subjectEducacióca_CA
dc.subjectEducaciónca_CA
dc.subjectEducationca_CA
dc.subjectCiències de la Comunicacióca_CA
dc.subjectCiencias de la Comunicaciónca_CA
dc.subjectCommunication Sciencesca_CA
dc.subjectFilologiaca_CA
dc.subjectFilologíaca_CA
dc.subjectFilologyca_CA
dc.subjectTraducció i Interpretacióca_CA
dc.subjectTraducción e Interpretaciónca_CA
dc.subjectTranslation and Interpretationca_CA
dc.subjectNintendoca_CA
dc.subjectpapercraftca_CA
dc.subjectgeekca_CA
dc.subjectfrikica_CA
dc.subjectgamerca_CA
dc.subjectotakuca_CA
dc.subjectcartolinaca_CA
dc.subjectmangaca_CA
dc.subjectanimeca_CA
dc.subjectvideojocsca_CA
dc.subjectvideojuegosca_CA
dc.titleNintendo Papercraft. Del 3D en pantalla al 3D en cartolinaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2013.40
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/