Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMartí Tugal, Irene
dc.date.accessioned2015-09-14T11:12:33Z
dc.date.available2015-09-14T11:12:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/132188
dc.descriptionXVIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2013)ca_CA
dc.description.abstractA partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), les investigacions més actuals es basen en les tasques de teoria de la ment i pragmàtica per intentar explorar la comprensió dels estats mentals per part d’aquests xiquets i xiquetes i, així, poder discriminar el TEA de la resta de trastorns. Amb aquest treball es pretén comprovar si les tasques de teoria de la ment i pragmàtica ajuden a diferenciar els diagnòstics de Trastorn Pragmàtic del Llenguatge (TPL) i Síndrome d’Asperger (SA), ja que són propers en el continu esmentat pel que fa a la simptomatologia que manifesten en edat infantil. Es presenta un estudi sobre dos casos, una xiqueta de 7 anys amb possible TPL (cas A) i un xiquet de 8 anys amb possible SA (cas B), als quals se’ls administren diferents tasques de teoria de la ment i pragmàtica i es revisen els seus informes anteriors. Els resultats demostren un perfil més agreujat de B en les tasques de Teoria de la Ment (ToM). En la línia d’estudis anteriors, es conclou que les tasques d’avaluació de ToM i pragmàtica sí que contribueixen a millorar el diagnòstic dels dos casos.ca_CA
dc.format.extent18 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca nº 18, 2013, pp. 275-292ca_CA
dc.subjectFilosofiaca_CA
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subjectPhilosophyca_CA
dc.subjectHistòriaca_CA
dc.subjectHistoriaca_CA
dc.subjectHistoryca_CA
dc.subjectArtca_CA
dc.subjectArteca_CA
dc.subjectArtsca_CA
dc.subjectEducacióca_CA
dc.subjectEducaciónca_CA
dc.subjectEducationca_CA
dc.subjectCiències de la Comunicacióca_CA
dc.subjectCiencias de la Comunicaciónca_CA
dc.subjectCommunication Sciencesca_CA
dc.subjectFilologiaca_CA
dc.subjectFilologíaca_CA
dc.subjectFilologyca_CA
dc.subjectTraducció i Interpretacióca_CA
dc.subjectTraducción e Interpretaciónca_CA
dc.subjectTranslation and Interpretationca_CA
dc.subjectavaluacióca_CA
dc.subjectsíndrome d’Aspergerca_CA
dc.subjecttrastorn pragmàtic del llenguatgeca_CA
dc.subjectpragmàticaca_CA
dc.subjectteoria de la mentca_CA
dc.titleAjuden les tasques de Teoria de la ment i Pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d’Asperger?ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2013.17
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


Ministerio Este proyecto ha recibido una ayuda de la Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas del Ministerio de Cultura.
DSpace
Metadatos sujetos a :Public Domain | Información y consultas:biblioteca@uji.es | Centro de seguridad y privacidad | Nota legal
Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, España - Tel.: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78