Mostrar el registro sencillo del ítem
Les proves de correcció objectiva: una eina per millorar el rendiment acadèmic a l’assignatura d’Història
dc.contributor | Fernández-Nadal, Carmen-María | |
dc.contributor.author | Pineda Regales, Eudald | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art | |
dc.date.accessioned | 2015-07-28T08:23:27Z | |
dc.date.available | 2015-07-28T08:23:27Z | |
dc.date.issued | 2015-07-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/129211 | |
dc.description | Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present treball final de màster (TFM), està emmarcat dins l’especialitat de Ciències Socials concretament en les matèries de Geografia i Història, i pretén investigar si mitjançant la introducció d’un sistema regular de proves de correcció objectiva és possible que els alumnes adquireixin un hàbit sistemàtic d’estudi i finalment aconsegueixin millorar les seves qualificacions acadèmiques. Per tal d’intentar aconseguir aquesta millora i mitjançant un mètode d’Investigació Educativa es porta a terme la present recerca centrada en dues aules del segon curs d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de l’IES Penyagolosa de Castelló. Observat inicialment el comportament dels alumnes de les aules i vist que habitualment aquests tenen uns hàbits d’estudi irregulars, o fins i tot a vegades no estudien pràcticament gens, i que tenen uns resultats acadèmics en general bastant millorables, es busca mitjançant aquesta investigació motivar els alumnes a que facin un estudi més regular en l’assignatura d’història, intentant substituir d’aquesta manera la clàssica tendència d’estudiar únicament abans d’un “examen final”. Això s’intentarà aconseguir mitjançant la introducció d’un sistema de proves de correcció objectiva mentre s’explica el tema i que els farà estudiar regularment. A més a més mitjançant i aprofitant la ràpida correcció d’aquest tipus de proves els alumnes tindran l’oportunitat de veure cada poc temps quines són les seves evolucions i el seu rendiment, fent que d’aquesta manera puguin autoregular millor el seu temps dedicat a l’estudi i finalment estiguin capacitats per treure uns resultats acadèmics més satisfactoris. Tot i que al finalitzar la implementació d’aquest sistema de proves els alumnes van declarar tenir bones sensacions al respecte i que aquest els havia resultat profitós, els resultats han acabat apuntant cap a una direcció totalment contrària i no han acabat d’estar els que s’esperaven obtenir. Majoritàriament els alumnes no han aconseguit millorar les seves qualificacions, en alguns casos fins i tot quedant lluny de les precedents, però per contra si han reconegut que han estudiat més contínuament al llarg del període de la recerca. Segurament diversos aspectes han acabat influint en el desenllaç de la investigació, però si bé és cert que en aquest cas els resultats no han estat els esperats si que aquesta recerca pot ser la base d’un procés d’investigació més llarg que amb una mica més de temps aconseguís treure els resultats desitjats. Tot canvi necessita el seu procés d’adaptació, i segurament en aquest cas no ha estat el suficient per als alumnes. | ca_CA |
dc.format.extent | 78 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Les proves de correcció objectiva: una eina per millorar el rendiment acadèmic a l’assignatura d’Història | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809