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dc.contributor.authorEdo-Marzá, Nuria
dc.date.accessioned2015-01-23T07:54:25Z
dc.date.available2015-01-23T07:54:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationEDO MARZÁ, Nuria. A comprehensive corpus-based study of the use of evaluative adjectives in promotional hotel websites. Odisea: revista de estudios ingleses, 2011, v. 12, p. 97-123ca_CA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/113019
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to analyse and, if necessary, qualify the high incidence of evaluative adjectives presumably to be expected in promotional hotel websites. Thus, the aim of the study is to understand the role they play in that genre, the way they work, their actual usage and possible classi¿cation, as well as the role they take in persuading the reader. This corpus-based study of evaluative adjectives was therefore grounded on the analysis of their syntactic behaviour, their recurrent collocational patterns and on drawing up of a proposed classi¿cation with which to better comprehend the entities and acts that best represent the domain. At the same time, it will also provide a clearer understanding of the way they are portrayed in the genre (hotel websites) and in the type of discourse being analysed (promotional).ca_CA
dc.description.abstractEl propósito de este artículo es analizar y matizar, en caso de que fuera necesario, la alta incidencia de adjetivos evaluativos presumiblemente esperable en las páginas web promocionales de hoteles con el ¿n de entender su rol en dicho género, su funcionamiento, uso real y posible clasi¿cación, así como el papel que juegan a la hora de persuadir al lector. Este estudio de corpus sobre adjetivos evaluativos ha estado pues basado en el análisis de su comportamiento sintáctico, sus patrones colocacionales recurrentes y en la elaboración de una propuesta de clasificación para la mejor comprensión de las entidades y actos más representativos del dominio, así como de la manera en que son retratados en el género estudiado (páginas web de hoteles) y en el tipo de discurso analizado (promocional).ca_CA
dc.format.extent37 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversidad de Almeríaca_CA
dc.relation.isPartOfOdisea: revista de estudios ingleses, 2011, v. 12ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectEvaluative adjectiveca_CA
dc.subjectCorpus-analysisca_CA
dc.subjectPromotional hotel websiteca_CA
dc.subjectCollocationca_CA
dc.subjectAdjetivo evaluativoca_CA
dc.subjectAnálisis de corpusca_CA
dc.subjectPágina web promocional de hotelca_CA
dc.subjectColocaciónca_CA
dc.titleA comprehensive corpus-based study of the use of evaluative adjectives in promotional hotel websitesca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.ual.es/odisea/Odisea12_Edo.pdfca_CA


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