Mostrar el registro sencillo del ítem
Millora educativa : la investigació-acció aplicada als alumnes amb dificultats d'aprenentatge
dc.contributor | Marqués Andrés, Mercedes | |
dc.contributor.author | Mateu Mateu, Salvador | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels Computadors | |
dc.date.accessioned | 2015-01-20T12:46:23Z | |
dc.date.available | 2015-01-20T12:46:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/112667 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2013/2014 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball Fi de Màster es basa en la pràctica docent i la investigació realitzades durant el període de pràctiques realitzat a l’IES Francesc Ribalta. A l’iniciar les pràctiques es va observar que hi havia alumnes amb dificultats d’aprenentatge que necessitaven més atenció i mètodes d’ensenyament-aprenentatge més adequats per a ells. Per tant, la problemàtica que s’aborda en aquest projecte d’investigació-acció és l’atenció a la diversitat dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge i els objectius són millorar la seua integració a l’aula amb els seus companys, facilitar el seu aprenentatge significatiu, augmentar la seua autoestima i motivar-los a aprendre. Així doncs, després de fer recerca de bibliografia, es proposa enfocar l’acció en la part pràctica de l’assignatura i per a aconseguir-ho, el pla d’acció dissenyat inclou canvis metodològics substituint la part de deures individuals per un únic treball cooperatiu en equip tenint en compte que nombrosos estudis realitzats proposen el treball col·laboratiu a través d’equips de treball heterogenis per a assolir els objectius proposats. A més, per a la realització d’aquests treballs els alumnes utilitzen les TIC a casa per a la recerca d’informació, ja que aquesta tecnologia no es troba disponible a l’aula. En general, els resultats aconseguits han sigut positius, ja que la majoria d’alumnes amb dificultats d’aprenentatge han adquirit una major integració amb la resta de companys, han augmentat la seua autoestima i han millorat el seu rendiment acadèmic. A més, el treball en equip facilita una actitud més positiva d’aquests alumnes i els serveix per a aprendre més però també comporta queixes dels companys respecte a la implicació d’alguns d’ells per a dur a terme les tasques a realitzar en el treball en equip. Cal dir que la investigacció-acció és un mètode vàlid per a millorar la pràctica docent en un context real i acotat, ja que fomenta la millora de la pedagogia del professor i l’ajuda a adaptar-se als alumnes. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | Alumnos con dificultad en el aprendizaje | ca_CA |
dc.subject | Integración escolar | ca_CA |
dc.subject | Investigación-acción | ca_CA |
dc.subject.other | Trastorns de l'aprenentatge | ca_CA |
dc.subject.other | Integració escolar | ca_CA |
dc.title | Millora educativa : la investigació-acció aplicada als alumnes amb dificultats d'aprenentatge | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809