Millora educativa : la investigació-acció aplicada als alumnes amb dificultats d'aprenentatge
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Millora educativa : la investigació-acció aplicada als alumnes amb dificultats d'aprenentatgeAutoría
Tutor/Supervisor
Marqués Andrés, MercedesTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels ComputadorsFecha de publicación
2014Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Fi de Màster es basa en la pràctica docent i la investigació realitzades durant el
període de pràctiques realitzat a l’IES Francesc Ribalta. A l’iniciar les pràctiques es va observar que
hi havia ... [+]
Aquest Treball Fi de Màster es basa en la pràctica docent i la investigació realitzades durant el
període de pràctiques realitzat a l’IES Francesc Ribalta. A l’iniciar les pràctiques es va observar que
hi havia alumnes amb dificultats d’aprenentatge que necessitaven més atenció i mètodes
d’ensenyament-aprenentatge més adequats per a ells.
Per tant, la problemàtica que s’aborda en aquest projecte d’investigació-acció és l’atenció a la
diversitat dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge i els objectius són millorar la seua
integració a l’aula amb els seus companys, facilitar el seu aprenentatge significatiu, augmentar la
seua autoestima i motivar-los a aprendre.
Així doncs, després de fer recerca de bibliografia, es proposa enfocar l’acció en la part pràctica de
l’assignatura i per a aconseguir-ho, el pla d’acció dissenyat inclou canvis metodològics substituint
la part de deures individuals per un únic treball cooperatiu en equip tenint en compte que
nombrosos estudis realitzats proposen el treball col·laboratiu a través d’equips de treball
heterogenis per a assolir els objectius proposats. A més, per a la realització d’aquests treballs els
alumnes utilitzen les TIC a casa per a la recerca d’informació, ja que aquesta tecnologia no es troba
disponible a l’aula.
En general, els resultats aconseguits han sigut positius, ja que la majoria d’alumnes amb dificultats
d’aprenentatge han adquirit una major integració amb la resta de companys, han augmentat la
seua autoestima i han millorat el seu rendiment acadèmic. A més, el treball en equip facilita una
actitud més positiva d’aquests alumnes i els serveix per a aprendre més però també comporta
queixes dels companys respecte a la implicació d’alguns d’ells per a dur a terme les tasques a
realitzar en el treball en equip.
Cal dir que la investigacció-acció és un mètode vàlid per a millorar la pràctica docent en un context
real i acotat, ja que fomenta la millora de la pedagogia del professor i l’ajuda a adaptar-se als
alumnes. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Alumnos con dificultad en el aprendizaje | Integración escolar | Investigación-acción | Trastorns de l'aprenentatge | Integració escolar
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2013/2014
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: