Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorTraver-Martí, Joan Andrés
dc.contributor.authorRodríguez Feliu, Manuel
dc.date.accessioned2010-04-06T11:30:15Z
dc.date.available2010-04-06T11:30:15Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn15759393
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/10673
dc.description.abstractFent un poc d’història... L’experiència que en aquests moments teniu a les mans i que vos volem contar, va ser un esdeveniment que a poc a poc va anar sorgint del, quasi, no res. Tan sols la il·lusió posada per un grup de docents que teníem el desig de que l’alumnat aprenguera malgrat ulls i malgrat nosaltres, va ser el que ens va permetre viure aquesta situació d’aprenentatge cooperatiu. No volíem deixar passar l’oportunitat d’ensenyar, ni tampoc volíem deixar que l’alumnat poguera sortir-se\'n en la seva mitjançant la passivitat, la desmotivació o l’objecció escolar. Tot va succeir enmig de les següents condicions: El nostra pa de cada dia: el centre No podem dir que es tracta d’un Institut “normal” donat que el nom que portem penjat ens diu que som “singulars” (CAES Centre d’actuació educativa singular) i està clar que la població que forma la Comunitat Educativa té unes realitats econòmiques, socials, culturals i familiars que no són com a d’altres llocs. La nostra singularitat consisteix en ser un Centre que es troba a la perifèria d’una ciutat (Castelló) amb el que això, per ell mateix, ja implica. Som un barri senzill, ple de gent treballadora però també de gent en l’atur o en feines on els recursos econòmics que s’aporten són escassos. El nivell social, econòmic i cultural és mitjà-baix. Molts pares tenen uns nivells escolars bàsics, si és que els tenen. En molts casos es dona un desinterés i falta d’ambició en la consciència dels seus fills i filles per tot el que suposa contingut acadèmic. Poc a poc s’ha instal·lat de forma molt generalitzada en gran part de la comunitat educativa (malgrat que mai són tots ni totes) la idea de que en el futur els alumnes del centre seran, com diu el meu company: “bèsties de càrrega” i per a això no calen títols, ni estudis, ni esforços innecessaris.
dc.language.isocat
dc.publisherCentre d'Estudis Vall de Segó
dc.relation.isPartOfQuaderns digitals.net, 2008, núm. 51
dc.relation.isPartOfSeriesQuaderns digitals.net; núm. 51
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subject.otherAprenentatge -- Treball en equip
dc.titleReporters de barri. Un relat educatiu sobre els quaderns d'aprenentatge cooperatiu en grup
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.publisherVersionhttp://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=10446


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem