Millora de la comprensió lectora dels alumnes de 1er d'ESO en Ciències Naturals
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Millora de la comprensió lectora dels alumnes de 1er d'ESO en Ciències NaturalsAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióDate
2014-07-28Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present Treball Fi de Màster (TFM) del Màster en Professorat d’Educació Secundaria Obligatòria, especialitat Ciències Naturals, és de la modalitat 1 de TFM, és a dir, consisteix en l'observació, implementació i ... [+]
El present Treball Fi de Màster (TFM) del Màster en Professorat d’Educació Secundaria Obligatòria, especialitat Ciències Naturals, és de la modalitat 1 de TFM, és a dir, consisteix en l'observació, implementació i avaluació d’una Unitat Didàctica per a una Millora Educativa.
El problema que s'aborda al llarg d’aquest projecte és la falta de compressió lectora de l'alumnat de 1r d'ESO en l'assignatura de Ciències Naturals, en l'IES Serra Espadà, en el curs 2013-2014.
Durant el període d'observació, s’ha detectat que els alumnes de 1r d’ESO no són capaços d'entendre allò que lligen en classe i tampoc d'expressar amb les seues pròpies paraules allò que acaben de llegir.
A més, quan es corregeixen en classe els deures, els alumnes es limiten a copiar el text tal qual del llibre, o si alguna cosa se'ls pregunta amb paraules diferents, perquè reflexionen o pensen, són incapaços de contestar-ho.
També, després de realitzar una anàlisi de les notes dels exàmens, s’observa que la majoria dels alumnes tenen una nota mitjana baixa, entre un 5 i 6, i encara que participen i s’esforcen en classe, es detecta que no entenen allò que s'està explicant i els costa molt entendre-ho.
Per tant, al llarg d’aquest projecte s’ha realitzat un estudi de Millora Educativa, seguint les etapes plantejades per Latorre (2003), com a base per a la identificació del problema, plantejar un objectiu per resoldre’l i aconseguir la meta proposada. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP139. Curs: 2013-2014
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess