• openAccess   A Survey on Wearable Technology: History, State-of-the-Art and Current Challenges 

      Ometov, Aleksandr; Shubina, Viktoriia; Klus, Lucie; Skibińska, Justyna; Saafi, Salwa; Pascacio, Pavel; Flueratoru, Laura; Quezada Gaibor, Darwin; Chukhno, Nadezhda; Chukhno, Olga; Ali, Asad; Channa, Asma; Svertoka, Ekaterina; QAIM, WALEED BIN; Casanova-Marqués, Raúl; Holcer, Sylvia; Torres-Sospedra, Joaquín; Casteleyn, Sven; Ruggeri, Giuseppe; ARANITI, Giuseppe; Burget, Radim; Hosek, Jiri Elsevier (2021-04-08)
      Technology is continually undergoing a constituent development caused by the appearance of billions new interconnected “things” and their entrenchment in our daily lives. One of the underlying versatile technologies, namely ...
    • openAccess   El ajuste en videojuegos: el doblaje de Assassin’s Creed Syndicate 

      Mejías-Climent, Laura Universidad de Málaga. Departamento de Traducción e Interpretación (2018)
      El objetivo de este artículo es describir la localización de videojuegos desde la novedosa perspectiva del doblaje: concretamente, se centra en analizar el tipo de sincronización que presenta un videojuego de ...
    • closedAccess   An Autonomous Drone for Image-Based Inspection of Bookshelves 

      Martinez-Martin, Ester; Ferrer, Eric; Vasilev, Ilia; del Pobil, Angel P. IEEE (2021)
      This article introduces the UJI aerial library robot. It uses visual techniques to self-locate and navigate autonomously to find books and make automated inventories. A control strategy for navigating along library ...
    • openAccess   Clasificaciones de videojuegos. Una propuesta práctica para estudios empíricos 

      Mejías-Climent, Laura Universitat Autònoma de Barcelona (2021-12-28)
      El objetivo de este artículo es ofrecer una propuesta práctica de clasificación de videojuegos que pueda contribuir a la organización coherente y homogénea de estudios empíricos sobre estos productos ...
    • openAccess   Los estudios de corpus y la localización: Una propuesta de análisis para material interactivo 

      Mejías-Climent, Laura Universitat Jaume I (2021)
      This article aims to analyze the dubbing synchronies used in a multimodal corpus composed of three video games, dubbed into Castilian Spanish, belonging to the interactive genre of action-adventure. The methodology, adopting ...
    • openAccess   La evolución de las tecnologías en la confluencia de la interacción y el cine. El doblaje en una aventura gráfica 

      Mejías-Climent, Laura Department of Interpreting and Translation (DIT) of the University of Bologna, Italy (2020)
      Nowadays, the development of new technologies and the different multimedia products that they have brought about evidence the intersection between the field of Audiovisual Translation (AVT) and the professional practice ...
    • openAccess   La localización como factor clave en el proceso de desarrollo de un videojuego 

      Méndez González, Ramón AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2015)
      Los videojuegos se han convertido en el producto de ocio electrónico por excelencia. En la actualidad, el mercado ha llegado a superar a grandes industrias como la del cine o la música y se ha convertido en un fenómeno ...
    • openAccess   Localizar lo queer: Una lectura demasiado atenta de Undertale 

      Martínez-Carrasco, Robert; Báez-Humanes, René Universidad de Antioquia (2023-03)
      A pesar de la percepción generalizada de la hostilidad del mundo del videojuego hacia la comunidad queer, apuntalada muchas veces por la propia industria a través de su aparato tecnológico, comercial y cultural, ambos ...
    • openAccess   Simultaneous ranging and self-positioning in unsynchronized wireless acoustic sensor networks 

      Cobos, Maximo; Pérez Solano, Juan J.; Belmonte-Fernández, Óscar; Ramos, German; Torres, Ana M. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (2016)
      Automatic ranging and self-positioning is a very desirable property in wireless acoustic sensor networks (WASNs) where nodes have at least one microphone and one loudspeaker. However, due to environmental noise, ...
    • closedAccess   Towards Accelerated Localization Performance Across Indoor Positioning Datasets 

      Klus, Lucie; Quezada Gaibor, Darwin; Torres-Sospedra, Joaquín; Lohan, Elena Simona; Granell, Carlos; Nurmi, Jari IEEE (2022)
      The localization speed and accuracy in the indoor scenario can greatly impact the Quality of Experience of the user. While many individual machine learning models can achieve comparable positioning performance, their ...
    • openAccess   TUJI1 Dataset: Multi-device dataset for indoor localization with high measurement density 

      Klus, Lucie; Klus, Roman; Lohan, Elena Simona; Nurmi, Jari; Granell, Carlos; Valkama, Mikko; Talvitie, Jukka; Casteleyn, Sven; Torres-Sospedra, Joaquín Elsevier (2024-03-22)
      Positioning in indoor scenarios using signals of opportunity is an effective solution enabling accurate and reliable performance in Global Navigation Satellite System (GNSS)-obscured scenarios. Despite the availability of ...