Listar por tema "globalisation"
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Competitive methods for business survival in the international market
Universitat Jaume I (2017-11-09)The globalisation phenomenon enhanced by the advance of Information and Communication Technologies (ICT) has contributed to an increase of the International Trade. Thus, in the current economic context, the internationalisation ... -
Historia y valores en el mundo árabe. Una conversación con Sami Naïr
Agencia Española de Cooperación Internacional (AECID) (2014)Sami Naïr, professor of Political Science and currently director of the Andalusí Mediterranean Centre (CMA), poses the question in his latest work —¿Por qué se rebelan? Revoluciones y contrarrevoluciones en el mundo árabe ... -
L’economia a Borriana: anàlisi de la situació actual i perspectives de futur
Agrupació Borrianenca de Cultura (2014)La situació econòmica local dels úlltims anys ha estat molt lligada als esdeveniments globals. La bombolla del mercat immobiliari nacional, la crisi financera global i deteriorament de la situació macroeconòmica estatal ... -
Presencia del inglés en la publicidad de la prensa española: el caso de la edición de septiembre de Vogue
Universitat Jaume I (2021-05-05)Factores como la globalización, la revolución industrial o el avance de las tecnologías han supuesto un gran avance para el inglés, haciendo que este se convierta en la lengua global y franca. Esto es algo que muchas ... -
Sumak kawsay indianista, una alternativa al capitalismo global
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)El sumak kawsayindianistacontó con una especial relevancia política e intelectual en Ecuador (y Bolivia) en la primera década del siglo XXI. Desde entonces, la influencia de sus planteamientos —y de los ... -
The Impact of Symbolic Culture on the Understanding of Visual Figuration in a Cross-Cultural Environment
Immigrant Institute (2017-07)This paper focuses on the understanding of visual rhetorical figures as they appear in today's globalized advertising. A sound theoretical model (i.e., Phillips and McQuarrie 2004) is first reviewed to select a ...