Listar por tema "Students"
-
Acercar la naturaleza al alumnado en el aula
Universitat Jaume I (2016-06-24)El contacto con la naturaleza es fundamental para el desarrollo intelectual, emocional, social, espiritual y físico de las personas. Una gran cantidad de investigaciones y estudios avalan el gran número de beneficios que ... -
Actitud hacia el propio cuerpo en alumnos universitarios: Universidad de Alicante, 2003 y 2018
Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas (FEDN) (2021-03-21)Introducción: tras décadas de progresiva transformación de los patrones de estética corporal, el período poscrisis puede haber alterado ese proceso. Uno de los segmentos poblacionales que puede estar más afectado por esas ... -
Actividades TIC para alumnos con TDAH
Universitat Jaume I (2016-07-19)Mi elección para el trabajo final de grado ha sido denominarlo “Actividades TIC para alumnos con TDAH”. El trabajo muestra el estudio de un caso en el cual aplico el uso de las TIC con la intención de mostrar nuevas ... -
Análisis del nivel de conocimientos en cuidados paliativos en estudiantes de Enfermería de la Universidad Jaime I
Universitat Jaume I (2018-05-31)Introduction: Sociodemographic changes in developed countries have been reflected in an increase in life expectancy, where the most prevalent pathologies are chronic. In Spain, more and more patients ... -
Burnout en docentes, ¿tan grave como dicen?
Universitat Jaume I (2019-06-19)This Final Master's Project focuses on the risk and psychosocial damage of the syndrome of being burned or burnout, being defined by Maslach (1993) as "a psychological syndrome of emotional exhaustion, depersonalization ... -
Burnout syndrome in nursing students degree: an observational descriptive study
Elsevier (2019)Background: Academic burnout appears attributable to work and academic overload and may negatively affect learning and care quality during clinical clerkship. Objectives: To evaluate the presence of burnout syndrome in ... -
Emprendimiento en estudiantes de la Universitat Jaume I. Un estudio basado en la Teoría de la Acción Planeada
Universitat Jaume I (2017-07-18)This Final Grade Paper examines the intention of entrepreneurship in young students of 3rd and 4th year of the four faculties of the Jaume I University of Castellón. This research question is important because the intention ... -
Estudiantes de la Universidad Jaume I (UJI) y la homeopatía: uso y conocimientos.
Universitat Jaume I (2019-04-15)Introduction: Homeopathy is a pseudotherapy based on the fact that a substance that in large quantities is the cause of a disease, in infinitesimal quantities, cures it. Objective: to analyze attitudes and knowledge about ... -
Introducing Literature in the English as a Foreign Language (EFL) classroom: an approach to culture, language and personal growth through the dystopian novel "Brave new world" (1932).
Universitat Jaume I (2018-07-12)In recent years, many studies have led the spotlight to the use of literature as a resource in the EFL classroom. Research has shown that literature provides a rich basis for students to learn not only linguistic aspects, ... -
Introducing Young Adult Literature (YAL) in the English as a Foreign Language (EFL) Classroom: The Maze Runner (2009) by James Dashner
Universitat Jaume I (2017-07-07)During the last years, there has been an increasing significant development in the study of the relationship between literature and education. Concretely, especial emphasis has been drawn on the key role of literature in ... -
Las motivaciones hacia los estudios de magisterio
Universitat Jaume I (2006)¿Qué impulsa a los estudiantes a estudiar la carrera de magisterio? En los últimos años los estudios de magisterio han sido los más demandados, aún siendo una de las carreras en las que se exige más nota para su acceso. ... -
Metodología CLIL, una propuesta para el aumento de la motivación en alumnos de F.P.
Universitat Jaume I (2018-10-01)In the current educational context and especially in the vocational training classrooms, we found a lack of motivation and high levels of school dropout. This paper proposes to analyse the motivation though a new methodology ... -
ONCE UPON A TIME… 2.0: Criterios para la selección de obras de literatura infantil y juvenil (LIJ) en el aula de inglés como lengua extranjera en primaria
Universitat Jaume I (2016-06-21)Debido al contexto sociocultural actual, el dominio de una lengua extranjera, especialmente la lengua inglesa, se convierte en un componente básico en la formación de los estudiantes ya que logra perspectivas laborales, ... -
Perspectives on the information and digital competence of Social Sciences students and faculty before and during lockdown due to Covid-19
EPI SCP (2020)We analyze the perceptions of Social Sciences faculty about their own information and digital competence and that of their students, as well as the changes that have occurred as a consequence of the virtualization of ... -
Procés de validació d’un qüestionari per avaluar l’adquisició de les competències en els alumnes del Grau en Infermeria
Universitat Jaume I (2018-05-31)I ntroduction: The Degree in Nursing at the Uni versitat Jaume I of Castellón was implanted in the academic year 2011/2012. The project was born in 2009 based on the reform of the Spanish University System and ... -
Proyecto SHE: School & Home Emotions.: desarrollo e implementación de un programa de educación emocional
Universitat Jaume I (2016-11-29)En pleno siglo XXI, el incipiente desarrollo de la tecnología marca el vertiginoso ritmo del cambio. El éxito en esta sociedad no se vincula únicamente con los conocimientos adquiridos, sino también con la gestión de lo ... -
Quantifying Insufficient Coping Behavior under Chronic Stress: A Cross-Cultural Study of 1,303 Students from Italy, Spain and Argentina
Karger (2015)The question of how to quantify insufficient coping behavior under chronic stress is of major clinical relevance. In fact, chronic stress increasingly dominates modern work conditions and can affect nearly every system of ... -
Recognition and Compassion at Stake: towards a Nonkilling Education
Center for Global Nonkilling (2017-12)How should we teach? What educational tools should be used in the clas s room? In formal education it is no easy task to identify and apply the most appropriate and efficient tools available ... -
Repercusión de los grupos interactivos en el alumnado con trastorno del espectro autista (TEA)
Universitat Jaume I (2016-06-16)El siguiente estudio se caracteriza por ser un trabajo experimental en el que se ha querido, tras la documentación pertinente, poner en práctica la técnica de los grupos interactivos, característica de los centros educativos ...