Listar por tema "Animation"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Las cuatro identidades de Fiona
Asociación Cineforum L'Atalante (2009-07)Shrek has become the symbol of a new way of telling tales based on criticism, irony and sarcasm, which develops a superficially subversive discourse that beckons film-goers of any age. However, an in-depth analysis can ... -
Planet 51 o la pixarización de la industria de animación española
Asociación Cineforum L'Atalante (2010)Planet 51 (Jorge Blanco, Javier Abad y Marcos Martínez, 2009) ha sido, sin duda, más notoria por sus cifras de producción que por su calidad como producto audiovisual. Es evidente que la envergadura colosal de esta ... -
¿Quién engañó a Tadeo Jones?
Asociación Cineforum L'Atalante (2007-03)The new technologies have burst onto the scene in film-making and as a result we now find that what are today being called animated films are not really "animated" or “films”. Instead perhaps we should speak of computer-generated ... -
El stop motion en la era de la convergencia mediática: el caso de Clay Kids
Universitat Jaume I (2020-07-15)The objective of the following research is to analyze the effects produced by digitalization and media convergence in the technique of stop motion animation with the aim of describing their present and ... -
El trazo de la huella ausente: la legitimidad de la animación en el documental fílmico
Universitat Jaume I (2015-07-06)El concepto documental siempre ha estado ligado a la idea de realidad, entendido en sus inicios como una representación fiel de la misma con la menor intervención posible. En el ámbito cinematográfico se encuentran diferentes ... -
El Visitante
Universitat Jaume I (2016-06-13)El proyecto de fin de grado El Visitante es un cortometraje que mezcla animación hecha por rotoscopia con rasgos del cine de terror. Hemos afrontado el proyecto desde una perspectiva de aprendizaje y experimentación en ... -
Who is collaborating with whom? Part I. Mathematical model and methods for empirical testing
Elsevier (2015-04)There are two versions in the literature of counting co-author pairs. Whereas the first version leads to a two-dimensional (2-D) power function distribution; the other version shows three-dimensional (3-D) graphs, totally ...