• openAccess   Aulas como contextos de aceptación y apoyo para integrar a los alumnos rechazados 

      García Bacete, Francisco Juan; Jiménez Lagares, Irene; Muñoz-Tinoco, Victoria; Monjas Casares, María Inés; Sureda García, Inmaculada; Ferrá Coll, Patricia; Martín Antón, Luis Jorge; Marande Perrin, Ghislaine; Sanchiz Ruiz, María Luisa Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental. (2013)
      The  GREI  Team  (Grupo  interuniversitario  de  investigación  del  Rechazo  Entre  Iguales  en  contextos  escolares)  has   been  working  for  several  years  to  formulate  a  comprehensive  response  to  the  objective ...
    • openAccess   Problematic Social Situations for Peer-Rejected Students in the First Year of Elementary School 

      Martín Antón, Luis Jorge; Monjas Casares, María Inés; García Bacete, Francisco Juan; Jiménez Lagares, Irene (2016-12)
      This study examined the social situations that are problematic for peer-rejected students in the first year of elementary school. For this purpose, exploratory and confirmatory factor analyses were conducted on the Taxonomy ...
    • openAccess   El rechazo entre iguales en su contexto interpersonal. Una investigación con niños y niñas de primer ciclo de primaria 

      García Bacete, Francisco Juan; Marande Perrin, Ghislaine; Sanchiz Ruiz, María Luisa; Sureda García, Inmaculada; Ferrá Coll, Patricia; Jiménez Lagares, Irene; Muñoz-Tinoco, Victoria; Monjas Casares, María Inés; Martín Antón, Luis Jorge; Grupo GREI Fundación Dávalos-Fletcher (2014)
    • openAccess   Rechazo y victimización al alumnado con necesidad de apoyo educativo en primero de primaria 

      Monjas Casares, María Inés; Martín Antón, Luis Jorge; García Bacete, Francisco Juan; Sanchiz Ruiz, María Luisa Universidad de Murcia (2014-05)
      This study aims to analyze the social rejection and victimization experienced by students with educational support needs compared to their peers. Participants were 1351 first graders primary school, 253 of them (18.7%) ...