2024-03-29T11:17:21Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1727842019-11-18T15:08:36Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_163534
Repositori UJI
author
Ramon Castelló, Carmen
other
Vernia Carrasco, Ana M.
other
Miralles-Bono, José Luis
other
Universitat Jaume I. Departament d'Educació
2018-02-13T18:31:33Z
2018-02-13T18:31:33Z
2017-11-27
http://hdl.handle.net/10234/172784
Aquest projecte d’investigació educativa sorgeix de l’observació de certes característiques presents en l’alumnat dels conservatoris de música que mostren un desenvolupament artístic no adequat. Aquestes característiques observades son principalment la rigidesa corporal, la manca d’expressivitat (totes dos quan s’interpreta) i l’ansietat escènica. La investigació ha recorregut a les disciplines escèniques més properes a la música: el teatre i l’òpera, que utilitzen ferramentes com la relaxació, la consciència corporal, l’atenció, la concentració, l’escolta o comunicació entre companys, la comprensió de les peces a executar i les emocions sorgides al voltant d’elles, la creativitat i la imaginació.
Amb l’objectiu d’introduir aquestes eines, es va dur a terme un projecte al Conservatori Professional de Música “Joaquima Segarra ” amb alumnes de 4t d’Elemental de les especialitats de corda fregada. El projecte va consistir en la preparació d’una obra de teatre i música i va tindre com a eixos principals introduir la consciència corporal i la relaxació, potenciar la concentració i la creativitat en l’alumnat i connectar emocionalment amb les peces a través de la comprensió d’aquestes, i del coneixement del seu context històric i del seu autor.
Aquest text consta de les observacions realitzades dins d’aquest projecte i les seues conclusions, guiades per les lectures acadèmiques al voltant de la formació teatral i la formació musical d’avui. Així doncs, els resultats i les conclusions d’aquest projecte ens indiquen que les diverses eines utilitzades en la formació teatral i durant aquest projecte son majoritàriament efectives. Els resultats obtinguts també ens evidencien la necessitat de treballar amb l’alumnat la presència escènica i potenciar un dels elements clau per a millorar-la, com és la concentració. També s’arriba a la conclusió que és positiu fomentar ambients més creatius i introduir activitats que incloguen a parts iguals moviment i relaxació. Aquests resultats animen a seguir investigant en aquest camp a fi de millorar la formació musical.The current educational research project originates from the observation of certain features that students of music conservatories have in common who do not show an appropriate artistic development. These observed features are mainly muscle stiffness, lack of expressivity -both of them when performing- and stage fright. Researchers have so far resorted to the closest performing arts related to music, i.e. theatre and opera which use resources like relaxation, bodily awareness, attention, concentration, listening activities or communication between classmates by understanding the pieces that have to be performed and the emotions that emerge around them or the creativity and imagination.
In order to introduce these tools, a project was conducted in "Joaquima Segarra" Professional Conservatory of Music with students of Elementary Grade Four that play bowed strings instruments. The project consists to prepare both a theatre play and a music work together. The objectives were to introduce bodily awareness and relaxation, to strengthen concentration and creativity in students and also to connect emotionally with musical pieces through understanding them, understand their historic context and their authors.
This academic text consists of the observations made in this project and its conclusions, thanks to the scholars readings through theatrical and music training of today. Therefore, the results and conclusions of this project tell us that the different resources used in theatrical training during this project are mainly effective. The obtained results also tell us the need of working with students the stage presence, and to strengthen one of the key elements in order to improve it: the concentration. The project also concludes that it is positive to promote more creative environment and to introduce activities which include both movement and relaxation. These results encourage us to achieve further researches in this field in order to improve musical education.
cat
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Màster Universitari en Didàctica de la Música
Máster Universitario en Didáctica de la Música
Master's Degree in Music Teaching
arts escèniques
formació musical
formació teatral
investigació-acció
performing arts
music education
theatre training
action research
Anàlisi de les tècniques de la formació teatral i la seua possible aplicació a l’ensenyament musical
info:eu-repo/semantics/masterThesis
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
URL
https://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/10234/172784/1/TFM_2017_RamonCastello_Carmen.pdf
File
MD5
82b1b6ede17a455561125ec8706ec798
1235387
application/pdf
TFM_2017_RamonCastello_Carmen.pdf
URL
https://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/10234/172784/8/TFM_2017_RamonCastello_Carmen.pdf.txt
File
MD5
a6ebbccb98e0b4896c029bb1eb9aef20
107671
text/plain
TFM_2017_RamonCastello_Carmen.pdf.txt