2024-03-29T08:14:06Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1470652019-11-18T21:23:24Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_82108
Repositori UJI
author
Oliver Campos, Dolores
other
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
2016-01-28T10:06:15Z
2016-01-28T10:06:15Z
2015
http://hdl.handle.net/10234/147065
La marca d’autor és el segell d’identitat dels vídeos de producció pròpia
publicats en els cibermitjans espanyols. El periodista determina la manera en
què el contingut arriba a l’usuari i es diferencia de la resta de productors de
peces audiovisuals amb la seua empremta personal. Els usuaris, davant la
massificació d’informació en la xarxa, busquen, segueixen i premien aquell
periodistaautor
que els conta els fets de la manera més peculiar.
Esta investigació analitza 605 vídeos publicats en e lmundo.es , e lpais.com i
lasprovincias.es, amb una metodologia quantitativa, que refrenda esta teoria.
S’ha triat els dos mitjans amb més usuaris, segons les dades de l’EGM, i el
diari degà a la Comunitat Valenciana. Representen una mostra de l’espectre
dels mitjans de comunicació nacionals, que han fet el trànsit de l’analògic al
digital.
L’estudi constata que amb la incorporació de les noves generacions de
periodistes s’ha generalitzat la presència del v ideo journalist a les redaccions.
És ja habitual que els periodistes siguen competents en tot el procés de
producció dels vídeos: des de la gravació a la redacció o muntatge. No obstant
això, el paradigma VJ no es compleix al 100% en els mitjans espanyols ja que
els vídeos més complexos s’elaboren en equip.
En el treball conjunt d’un vídeo sempre hi ha un professional que assumeix el
rol de líder del grup i és qui li dona el seu caràcter propi. Marca l’autoria, que
després busca l’usuari en el web per a informarse
i que es tradueix en
seguidors habituals, que ventilen el treball del “seu periodista” a les xarxes
socials.
Esta investigació demostra que als diaris conviuen en l’actualitat tres perfils
professionals d’acord amb les funcions que assumeixen en la producció dels
vídeos destinats al cibermitjà: el continuista analògic, el migrant digital parcial i
el ciberperiodista pur.
Els mitjans de comunicació, ofegats pels efectes de la triple crisi que pateixen
(econòmica, del sector i de credibilitat), busquen estratègies per a sobreviure
en la xarxa i fer negoci de la informació. En este punt, es recolzen en el
periodista i en la seua marca per a traçar la tàctica de publicació.The author's mark is the hallmark of selfproduced
videos social media
published in Spanish. Journalist determines how the content reaches the user
and differs from other producers of audiovisual works with his personal imprint.
The users, before the mass of information in the network, look, and click on that
journalistauthor
tells the facts in the most peculiar.
This research analyzes published in e lmundo.es 605, and e lpais.com and
lasprovincias.e s with a quantitative methodology that endorse this theory. Has
chosen two means more users, according to data from the EGM, and the
newspaper Dean Valencia. They represent a sample spectrum of national
media, who have made the transit from analogue to digital.
The study found that the incorporation of new generations of journalists is
widespread presence of video journalist in the newsroom. It is now common for
journalists to be competent in the process of video production, from writing to
recording or editing. However, the paradigm VJ not comply 100% in the
Spanish media as the videos are produced in the most complex equipment.
In a video work together there is always a professional who assumes the role of
group leader and it is he who gives his own character. Mark authorship, which
looks after the user on the web for information and that translates into regular
fans that ventilate the work of "its journalist" in social networks.
This research shows that newspapers live today three profiles according to the
functions they assume in the production of videos aimed at cybermedium:
the
continuity analog, digital migrant partial cyberjournalist and pure.
The media, stifled by the effects of the triple crisis suffered (economic, sector
and credibility) seek strategies to survive in the network and make business
information. At this point, rest on the journalist and his brand to trace the tactic
of publication.
cat
Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació
Máster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación
Master’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communication
Periodista digital
Cibermedios
Vídeo
Comunicación audiovisual
El periodista-autor als vídeos dels cibermitjans espanyols : els casos de
elmundo.es, elpais.com i lasprovincias.es
info:eu-repo/semantics/masterThesis
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
URL
https://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/10234/147065/1/TFM_Oliver_Campos_Dolores.pdf
File
MD5
4920aad6ad10607d4058c17889c6e8a4
3399638
application/pdf
TFM_Oliver_Campos_Dolores.pdf
URL
https://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/10234/147065/3/TFM_Oliver_Campos_Dolores.pdf.txt
File
MD5
3b830de1ce3ae590b51b98d40725834a
248824
text/plain
TFM_Oliver_Campos_Dolores.pdf.txt