2024-03-29T04:44:21Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1110592019-11-18T13:45:46Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_82108
Repositori UJI
author
Navarro Llombart, Mar
other
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
2014-12-10T12:24:48Z
2014-12-10T12:24:48Z
2014
http://hdl.handle.net/10234/111059
Exposició-instal·lació interactiva que mostra la vida i obra de l’autor nordamericà
Emmanuel Radnitzky, popularment conegut com Man Ray, de forma
retrospectiva i reinterpretativa, amb conceptes personals i empàtics d’unió entre
l’artista i nosaltres però també amb una intencionalitat d’us docent i
d’investigació, ja que s’endinsa en gustos, aficions i relacions personals amb
altres autors contemporanis, al mateix temps que reinterpreta algunes de les
seves obres. L’exposició consta d’una classificació de més de 3000 fotografies
digitals, dues peces de videoart, quatre peces ready-made, cartelleria
explicativa i descriptiva de les obres i un espai dedicat al joc dels escacs.
En la instal·lació s’utilitzen el vídeo i la pantalla de l’ordinador com a
components centrals, en un espai on les noves tecnologies prenen el control.
Aquestes permeten que, mitjançant la projecció de dues peces de videoart,
s’independitze la imatge en moviment del suport del monitor, mentre que en
canvi, les fotografies passen del clàssic suport físic al digital, en un procés
invers al del vídeo, centralitzant la informació visual al monitor.
Un dels objectes dadà de Man Ray, l’obra “Objecte Indestructible” és la peça
clau de l’exposició, vertebra i uneix uns suports amb altres, relacionant la
imatge videogràfica amb altres objectes i materials, que, ocupant un lloc
específic, permeten que l’espectador recórrega un espai on s’integren diferents
elements visuals, reinterpretatius, empatitzats i biogràfics de les diferents
etapes artístiques i personals de Man Ray, relacionats entre si i entre les
nostres creacions.
L’exposició consta de tres espais, el primer presenta vuit ordinadors on
apareixen les classificacions d’imatges i vídeos de la seva vida i obra; la
segona consta de les dues peces de videoart que es projecten amb constant
repetició en una de les parets de la galeria i finalment el tercer dels espais està
format per una sèrie de ready-mades basats en els objectes dadà de l’autor
que més pròxims i personals eren a nosaltres.
L’ordre i sentit de l’exposició està orientat de forma cronològica mitjançant la
galeria fotogràfica, que recull així tot el material classificat i marcat en quatre
parts, les quatre parts corresponents a les quatre etapes en les quals he
classificat l’obra de l’autor basant-me en la seva autobiografia: Nova York 1989-
1921, França 1921-1940, Hollywood 1940-1951 i França 1951-1976.Interactive Exhibition-Installation who shows the life and work of the northAmerican
author Emmanuel Radnitzky, popularly know as Man Ray, in a
retrospective and re-interpretative way, with concepts of empathy and personal
connection between the artist and us, but also with an intention of use it in
teaching and research, as it explores the tastes, hobbies and personal
relationships with other contemporary authors, while reinterpreting some of his
works. The exhibition consists of a listing of over 3000 digital photos, two pieces
of video art projected, ready-made objects, descriptive and explanatory
signages works and a space dedicated to the chess game.
Video and computer screen is used in the installation as central components in
a space where new technologies take over the control. These allows, by
projecting two pieces of video art, moving images be independent of the monitor
support while however, photographs become than the classical support physical
to the digital, a process of reverse video, centralizing visual information to the
monitor.
One of the Dadaist objects of Man Ray's work "Indestructible Object" is the key
of exhibition, who backbone and connect this with some other media, relating
the video image with other objects and materials, which occupy a specific place,
allowing the viewer a space journey which integrates different visual elements,
interrelated among my creations, re-interpretatives, empatitzants, biographical
and artistic stages of the artistic and personal life of Man Ray.
The exhibition consists of three areas, the first has eight computers were there
are classifications of pictures and videos of his life and work; the second,
consists of two pieces of video art projected with a constant repetition at the
walls of the gallery spaces and finally the third is formed by a serial of readymade
objects based on the author dada closest and more personal to us.
The order and meaning of the exhibition focuses on chronologically through the
photo gallery, which includes all the material classified and marked on four
sides, the four parts corresponding with the four stages in which I rated the work
of author basing myself in his autobiography: New York 1989-1921, France
1921-1940, 1940-1951 Hollywood and France 1951-1976
cat
Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació
Máster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación
Master’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communication
Dadaismo
Man Ray
Exposiciones interactivas
Videoarte
RAYOSPECTIVA, reinterpretant Man Ray
info:eu-repo/semantics/masterThesis
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
URL
https://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/10234/111059/1/TFM_Navarro_Llombart_Mar.pdf
File
MD5
6bcd6a9eb97e729881d9b5d3f9b49486
1152753
application/pdf
TFM_Navarro_Llombart_Mar.pdf
URL
https://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/10234/111059/7/TFM_Navarro_Llombart_Mar.pdf.txt
File
MD5
0858bce553af2aed973f48a511a7ac55
166100
text/plain
TFM_Navarro_Llombart_Mar.pdf.txt