2024-03-28T08:55:27Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/815272019-11-18T19:19:02Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_80807
00925njm 22002777a 4500
dc
Ros Ruiz, Yesmina
author
2013
El treball de fi de màster anomenat Pla de modificació de Conducta a un alumne amb TDAH, es basa en una Investigació-acció amb un alumne de 14 anys del col·legi La Salle de Benicarló. Raúl està cursant 2n d’ESO i les assignatures instrumentals (castellà, valencià i matemàtiques) les realitza a una aula anomenada “aula d’integració”.
Aquest alumne té diagnosticat TDAH i durant el treball que s’ha realitzat amb ell s’ha observat i avaluat el seu subtipus de TDAH, el seu QI, la seua conducta a casa i a l’escola i el seu estat depressiu i positiu. En l’actualitat, els seus resultats acadèmics no són positius i per això es decideix realitzar totes les proves que avaluen tot això anomenat.
Quant als resultats que s’obtenen al realitzar aquestes proves, cal dir que el subtipus de TDAH que té Raúl és el mateix que el que ja li van diagnosticar l’any 2005, és a dir, Inatenció. També dir que el seu QI ha augmentat, entrant ara dintre de lo normal.
En general, tant la seua mare com els seus professors del centre, que han realitzat l’EPC i l’IPE, ens han dit que Raúl té problemes amb el seu aprenentatge i amb la seua conducta que és antisocial.
Pel que fa a la depressió Raúl no presenta cap tipus de símptoma que digui que en presenta i així el test ho ha confirmat. El mateix test ens diu que aquest alumne té un estat positiu normal.
Amb tots els resultats, es realitza un pla de modificació de conducta per a Raúl i es du a terme durant un curt termini de temps. Aquest consisteix en complir diverses normes a l’aula d’integració. El seguiment d’aquestes o no té conseqüències. Cal dir que els resultats que s’han pogut veure, durant aquest temps, han sigut molt positius gràcies a l’esforç de Raúl.
Per finalitzar, dir que aquesta experiència ha sigut molt gratificant realitzar-la, gràcies al recolzament de la professora de l’aula d’integració i de la cap del D.O. del col·legi La Salle. Amb aquest treball he posat a la pràctica tots els coneixements teòrics que se m’han ensenyat durant el curs 2012/2013 en el màster de psicopedagogia a la universitat Jaume I.
http://hdl.handle.net/10234/81527
TDAH
Hiperactivitat
modificación de conducta
ADHD
Attention deficit hyperactivity disorder
Conduct disorders of childhood
Pla de modificació de conducta a un alumne amb TDAH